Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ЗМІНА СПОЖИВЧОГО АСОРТИМЕНТУ В УКРАЇНІ ПІД ВПЛИВОМ КРИЗОВИХ СИТУАЦІЙ

Безтелесна Л.І. та Паламарчук О.С. (2024) ЗМІНА СПОЖИВЧОГО АСОРТИМЕНТУ В УКРАЇНІ ПІД ВПЛИВОМ КРИЗОВИХ СИТУАЦІЙ. Via Economica, 2024: Вип. 7. с. 13-18. ISSN ISSN (PRINT): 2786-8559 ISSN (ONLINE): 2786-8567

[img]
Перегляд
Текст
Безтелесна Л.І., Паламарчук О.С..pdf

Завантажити (5MB) | Перегляд

Анотація

У статті обґрунтовано зміни потреб споживачів до та у період кризових ситуацій, що пов’язані зі світовою пандемією коронавірусної хвороби та війни в Україні. Розглянуто фактори впливу на зміну споживчого асортименту. Виявлено види змін, які ймовірно відбуваються у споживчому асортименті під час кризових ситуацій. Досліджено як вплив криз пов’язаний із задоволенням першочергових потреб людей. Вивчено споживчі настрої українців після повномасштабного вторгнення. Визначено, що ринок споживчих товарів є віддзеркаленням економічної ситуації в країнах, розвитку регіонів польсько-українського прикордоння, успішності економічної політики держав, а також характеризує стан соціально-економічної стабільності та продовольчої безпеки. За спостереженнями компанії «Deloitte» було виявлено, що зростання онлайн-покупок, стало дуже важливим трендом воєнного часу для бізнесу. Проаналізовано необхідність раціонального та ефективного використання наявних ресурсів та збереженні фінансів. Проведено вивчення змін у споживчому асортименті в кризових ситуаціях, де визначено, що зменшення доходів спонукає споживачів віддавати перевагу більш дешевим товарам та послугам, відмовлятися від непотрібних покупок та шукати альтернативи брендовим товарам. Досліджено, що на вибір окремих категорій товарів й активність покупок суттєво вплинула вимушена зміна місця перебування людей. Виявлено, що кризові ситуації, особливо війна, завжди мають вагомий вплив на всі аспекти життя суспільства, включаючи і споживчий асортимент, який під час війни в Україні надалі може тягнути за собою низку змін, оскільки кризові обставини змінюють потреби споживання. Виявлено, що споживчий асортимент українців від початку війни зазнавав значних змін через вплив обставин, економічну ситуацію в державі та зміну пріоритетів. Підсумовано, що кризи можуть прискорювати розвиток технологій, які відкривають нові можливості для задоволення потреб споживачів та змінюють їх звички.
The article substantiates changes in consumer needs before and during crisis situations related to the global pandemic of the coronavirus disease and the war in Ukraine. Factors affecting the change in consumer assortment are considered. The types of changes likely to occur in the consumer assortment during crisis situations have been identified. It has been studied how the impact of crises is related to the satisfaction of the primary needs of people. The consumer attitudes of Ukrainians after the full-scale invasion were studied. It was determined that the market of consumer goods is a reflection of the economic situation in the countries, the development of the regions of the Polish-Ukrainian border, the success of the economic policy of the states, and also characterizes the state of socio-economic stability and food security. According to the observations of the company “Deloitte”, it was found that the growth of online shopping has become a very important wartime trend for business. The need for rational and efficient use of available resources and preservation of finances is analyzed. A study of changes in the consumer assortment in crisis situations was conducted, where it was determined that a decrease in income encourages consumers to prefer cheaper goods and services, to refuse unnecessary purchases and to look for alternatives to branded goods. It was investigated that the choice of certain categories of goods and the activity of purchases were significantly influenced by the forced change of people’s place of stay. It was found that crisis situations, especially war, always have a significant impact on all aspects of social life, including the consumer assortment, which during the war in Ukraine may in the future entail a number of changes, as crisis circumstances change consumption needs. It was revealed that the consumer assortment of Ukrainians has undergone significant changes since the beginning of the war due to the influence of circumstances, the economic situation in the state, and a change in priorities. It is concluded that crises can accelerate the development of technologies that open up new opportunities to satisfy consumer needs and change their habits.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Безтелесна Л. І. Зміна споживчого асортименту в Україні під впливом кризових ситуацій / Л. І. Безтелесна, О. С. Паламарчук // Via Economica. - 2024. - Вип. 7. - С. 13-18. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8559/2024-7-2
Ключові слова: споживчий асортимент, товари, доходи, попит, постачання, невизначеність, кризові ситуації; consumer assortment, goods, income, demand, supply, uncertainty, crisis situations
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія
3 Суспільні науки > 33 Економіка. Економічна наука > 339 Торгівля. Міжнародні економічні відносини. Світова економіка > 339.1 Загальні питання торгівлі. Ринок
Підрозділи: Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра економіки та управління бізнесом
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 04 Лют 2025 10:46
Останні зміни: 04 Лют 2025 10:50
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/16656

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу