Димченко С.С. (2024) ТЕХНІКА ВИКОНАННЯ СУЧАСНИХ ПРИЙОМІВ ГРИ МІХОМ (РИКОШЕТ) ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ БАЯНІСТА. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2024: Вип.2. с. 57-64.
|
Текст
Димченко С.С..pdf Завантажити (4MB) | Перегляд |
Анотація
У статті на основі аналізу фундаментальних робіт відомих вчених-музикознавців та педагогівмузикантів сформульовані питання про техніку виконання найтиповіших міхових прийомів гри (рикошет), що розповсюджені в сучасному баянному мистецтві. Розглянуто специфіку їх виконання, надано приклади художнього втілення цих прийомів на зразках музичних творів. Запропоновано класифікацію міхових прийомів гри за основними їх типами і різновидами. Тричастковий рикошет є найпоширенішим і нескладним з точки зору розвитку виконавської техніки. Існує в двох варіантах: прямий і зворотний. Прямий тричастковий рикошет починається з відкриття міхів (перша частка), потім міхи закриваються на другій і третій частці (удар-відскок). Зворотний тричастковий рикошет, навпаки, починається із закриття міхів, потім відбувається удар-відскок, що відповідає першій і другій частці, а третя звучить при подальшому відкритті міхів. Чотиричастковий рикошет також є поширеним способом виконання на міхах. Технологія його виконання відображає метод рикошету на основі прямого тричасткового відскоку з обов'язковим зняттям пальців з клавіш між четвертою та першою частками в кожному циклі. Таким чином, різноманітність оригінальних технік роботи з міха́ми, які використовуються у виконавській та композиторській сферах баянної творчості, є яскравим і колоритним тембрально-звучальним комплексом, що своєрідним звучанням значно збагачує систему виразних засобів сучасного баянного виконавства. В результаті проведеного дослідження, шляхом аналізу сучасної наукової, монографічної літератури здійснено спробу вивчити та розкрити специфічні особливості виконання на баяні сучасних прийомів міхової гри: рикошет. Проаналізовано чинники, що стимулювали та засвідчили новий етап у розвитку виконавської майстерності баяніста.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Димченко С.С. Техніка виконання сучасних прийомів гри міхом (рикошет) як засіб розвитку виконавської майстерності баяніста / С.С. Димченко // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості. - Рівне : Вид. дім "Гельветика", 2024. - Вип. 2. - С. 57-64. |
Ключові слова: | міхові прийоми гри, рикошети, баянне виконавство, баянна музика, українські ком-позитори. |
Тематика (за УДК): | 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика > 786 Музика для клавішних інструментів |
Підрозділи: | Факультет музичного мистецтва > Кафедра народно-інструментального виконавства |
Користувач, що депонує: | Unnamed user with username Marchuk |
Дата внесення: | 10 Бер 2025 23:13 |
Останні зміни: | 10 Бер 2025 23:13 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17368 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |