Галуха Л.Ю. (2024) РОЗВИТОК ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ ЯК ЧИННИК СТАБІЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ В УКРАЇНІ. Актуальнi питання гуманiтарних наук, 2024 (Вип.81): Т.1. с. 12-19. ISSN 2308-4855 (Print), ISSN 2308-4863 (Online)
|
Текст
Галуха Л.РОЗВИТОК ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ ЯК ЧИННИК СТАБІЛІЗАЦІЇ.pdf Завантажити (4MB) | Перегляд |
Анотація
Актуальність дослідження ролі історичної освіти в процесі формування національної ідентичності зумовлена сучасними викликами, які постають перед українським суспільством. В умовах глобалізації та інтернаціоналізації інформаційного простору зростає потреба у зміцненні національної свідомості та єдності. Історична освіта здатна забезпечити глибоке розуміння історичних процесів і їхнього впливу на сучасний стан держави, сприяючи формуванню у громадян національної ідентичності. Це має особливе значення для України, де процеси національного відродження та самоусвідомлення тривають, а дослідження цієї теми дає змогу розробити
ефективні стратегії для виховання молодого покоління, здатного до свідомого самовизначення в умовах швидкоплинного світу.
Метою статті є аналіз розвитку історичної освіти в контексті сучасних соціально-політичних змін в Україні, а також дослідження впливу внутрішніх і зовнішніх чинників на формування національної ідентичності через призму історичного навчання. Автором досліджено, як соціально-політичні зміни в Україні впливають на розвиток історичної освіти та зміцнення національної ідентичності. Зроблено висновок, що історична освіта є важливим інструментом формування національної самосвідомості, а соціокультурні трансформації та державна політика суттєво впливають на її розвиток.
Майбутні перспективи досліджень включають поглиблений аналіз впливу сучасних соціально-політичних процесів на зміст і методику історичної освіти в Україні, а також вивчення механізмів формування національної ідентичності через освітні системи. Окрему увагу варто приділити дослідженню ролі медіа та нових технологій у процесі передавання історичних знань, їхнього впливу на суспільну свідомість, а також розробці ефективних моделей патріотичного виховання в умовах глобалізації та інформаційних викликів.
Таким чином, історична освіта є невід’ємною складовою процесу формування національної ідентичності, особливо в умовах сучасних викликів. Глибоке розуміння історичних процесів дає змогу громадянам критично мислити, аналізувати сучасні події та будувати своє майбутнє, спираючись на багатий досвід попередніх поколінь.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Галуха Л.Ю. Розвиток історичної освіти як чинник стабілізації національної ідентичності в Україні / Л.Ю. Галуха // Актуальнi питання гуманiтарних наук. - 2024. - Вип. 81, т. 1. - С. 12-19. - DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/81-1-2. |
Ключові слова: | історична пам’ять, національна свідомість, освітні реформи, ідентичність суспільства, культурна спадщина |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 372 Зміст та форма діяльності в дошкільному вихованні та початковому навчанні. Предмети усіх рівнів навчання та типів шкіл (методика) |
Підрозділи: | Факультет історії, політології та міжнародних відносин > Кафедра історії України |
Користувач, що депонує: | О. В. Іванчук |
Дата внесення: | 03 Квіт 2025 12:24 |
Останні зміни: | 03 Квіт 2025 12:24 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17616 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |