Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ІННОВАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Грицай Н.Б. та Попельницька О.В. (2024) ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ІННОВАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Природнича освіта та наука, 2024: Вип. 3. с. 5-13. ISSN 2786-9113 (Online) ISSN 2786-9105 (Print)

[img]
Перегляд
Текст
Грицай Н.Б., Попельницька О.В..pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд
Офіційний посилання: https://doi.org/10.32782/NSER/2024-3.01

Анотація

Нова українська школа потребує вчителів-інноваторів, здатних упроваджувати інновації в освітній процес. Тому заклади вищої освіти мають підготувати майбутніх учителів до інноваційної діяльності, сформувати в них інноваційну компетентність. Мета статті – розкрити особливості формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології в закладах вищої освіти. У статті проаналізовано сутність інноваційної компетентності як важливої компетентності майбутніх педагогів. Інноваційну компетентність майбутніх учителів біології потрактовано як обов’язковий складник професійної компетентності майбутніх педагогів, що охоплює знання про інноваційну діяльність, вмотивованість і здатність упроваджувати інновації в освітньому процесі закладів вищої освіти, уміння аналізувати власну інноваційну діяльність, виявляти інноваційний потенціал у межах індивідуального методичного стилю. Установлено, що інноваційна компетентність майбутніх учителів біології налічує чотири компоненти: мотиваційно-ціннісний (позитивне ставлення до інноваційної діяльності як цінності, мотивація до виконання інноваційної педагогічної діяльності), когнітивний (знання про інновації, інноваційну діяльність та сутність інноваційних методів і технологій), діяльнісний (уміння виконувати інноваційну діяльність, упроваджувати інноваційні методи та технології в освітній процес), особистіснорефлексивний (уміння аналізувати власну інноваційну діяльність, виявляти інноваційний потенціал у межах індивідуального методичного стилю).
The new Ukrainian school needs innovative teachers capable of introducing innovations into the educational process. Therefore, institutions of higher education should prepare future teachers for innovative activities, form innovative competence in them. The purpose of the article is to reveal the peculiarities of the formation and development of innovative competence of future biology teachers in higher education institutions. The essence of innovative competence as an important competence of future teachers was analyzed in the article. The innovative competence of future biology teachers was interpreted as a mandatory component of the professional competence of future teachers, which includes knowledge about innovative activity, motiva￾tion and the ability to introduce innovations in the educational process of higher education institutions, the ability to analyze one's own innovative activity, to reveal one's innovative potential within the limits of an individual methodical style. The author established that the innovative competence of future biology teachers consists of four components: motivational and value (positive attitude to innovative activity as a value, motivation to perform innovative pedagogical activity); cognitive (knowledge about innovations, innovative activities and the essence of innovative methods and technologies); active (the ability to perform innovative activities, to introduce innovative methods and technologies into the educational process); personal-reflexive (the ability to analyze one’s own innovative activity, to reveal one’s innovative potential within the limits of an indi￾vidual methodical style).

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Грицай Н. Б. Формування та розвиток інноваційної компетентності майбутніх учителів біології в закладах вищої освіти / Н. Б. Грицай, О. В. Попельницька // Природнича освіта та наука. - Одеса : Гельветика, 2024. - Вип. 3. - С. 5-13.
Ключові слова: інноваційна компетентність, інноваційна діяльність, майбутні вчителі біології, методична підготовка, методика навчання біології, заклади вищої освіти; innovative competence, innovative activity, future biology teachers, methodical training, methods of teaching biology, higher education institutions
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 04 Квіт 2025 09:27
Останні зміни: 04 Квіт 2025 09:27
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17622

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу