Павелків Р.В. та Панащук І. (2024) ФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЯК КЛЮЧОВОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ЯКОСТІ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА. Психологія: реальність і перспективи, 2024: Вип.23. с. 139-147. ISSN 2518-7503
|
Текст
Павелків Р.В., Панащук І..pdf Завантажити (2MB) | Перегляд |
Анотація
Стаття присвячена аналізу відповідальності як ключового елемента професійної якості сучасного педагога. Розглядається взаємозв’язок між відповідальністю та іншими характеристиками зрілої особистості, такими як соціальний інтелект, емпатія, креативність, здатність до самоаналізу і подолання життєвих криз.
Акцентовано: у сучасному соціокультурному контексті простежується тенденція до переосмислення ціннісних орієнтацій, що свідчить про зростаючу роль саморозвитку і якості життя. Зазначено, що відповідальність є важливим чинником, який визначає здатність особистості приймати рішення, нести за них відповідальність і ефективно адаптуватися до змін у соціальному середовищі. Особливу увагу приділено ролі відповідальності у педагогічній діяльності, адже саме вона формує основу виховного впливу й професійної взаємодії. Доведено, що високий рівень соціального інтелекту, емпатія, комунікативні навички та здатність до самоаналізу є ключовими характеристиками зрілої особистості. У педагогічній сфері відповідальність є основою для формування виховного впливу й розвивальної взаємодії. Вказано на необхідність формування відповідальності у майбутніх педагогів через спеціально розроблені навчальні програми, інтеграцію теоретичного й практичного навчання, а також заохочення до рефлексії та саморозвитку. У статті окреслено перспективи подальших досліджень, спрямованих на глибше вивчення механізмів розвитку відповідальності у педагогічному та особистісному контекстах.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Павелків Р. Формування відповідальності як ключової професійної якості сучасного педагога / Р. Павелків, І. Панащук // Психологія: реальність і перспективи : зб. наук. пр. - Рівне, 2024. - Вип. 23. - С. 139-147. - DOI https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi23.411 |
Ключові слова: | компетентність, професійні якості, педагогіка, ключові компетентності, відповідальність, ціннісні характеристики |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля |
Підрозділи: | Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 10 Квіт 2025 17:07 |
Останні зміни: | 10 Квіт 2025 21:25 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17734 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |