Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЯК КЛЮЧОВОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ЯКОСТІ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА

Павелків Р.В. та Панащук І. (2024) ФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЯК КЛЮЧОВОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ЯКОСТІ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА. Психологія: реальність і перспективи, 2024: Вип.23. с. 139-147. ISSN 2518-7503

[img]
Перегляд
Текст
Павелків Р.В., Панащук І..pdf

Завантажити (2MB) | Перегляд

Анотація

Стаття присвячена аналізу відповідальності як ключового елемента професійної якості сучасного педагога. Розглядається взаємозв’язок між відповідальністю та іншими характеристиками зрілої особистості, такими як соціальний інтелект, емпатія, креативність, здатність до самоаналізу і подолання життєвих криз.
Акцентовано: у сучасному соціокультурному контексті простежується тенденція до переосмислення ціннісних орієнтацій, що свідчить про зростаючу роль саморозвитку і якості життя. Зазначено, що відповідальність є важливим чинником, який визначає здатність особистості приймати рішення, нести за них відповідальність і ефективно адаптуватися до змін у соціальному середовищі. Особливу увагу приділено ролі відповідальності у педагогічній діяльності, адже саме вона формує основу виховного впливу й професійної взаємодії. Доведено, що високий рівень соціального інтелекту, емпатія, комунікативні навички та здатність до самоаналізу є ключовими характеристиками зрілої особистості. У педагогічній сфері відповідальність є основою для формування виховного впливу й розвивальної взаємодії. Вказано на необхідність формування відповідальності у майбутніх педагогів через спеціально розроблені навчальні програми, інтеграцію теоретичного й практичного навчання, а також заохочення до рефлексії та саморозвитку. У статті окреслено перспективи подальших досліджень, спрямованих на глибше вивчення механізмів розвитку відповідальності у педагогічному та особистісному контекстах.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Павелків Р. Формування відповідальності як ключової професійної якості сучасного педагога / Р. Павелків, І. Панащук // Психологія: реальність і перспективи : зб. наук. пр. - Рівне, 2024. - Вип. 23. - С. 139-147. - DOI https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi23.411
Ключові слова: компетентність, професійні якості, педагогіка, ключові компетентності, відповідальність, ціннісні характеристики
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Користувач, що депонує: Галина Тарасюк
Дата внесення: 10 Квіт 2025 17:07
Останні зміни: 10 Квіт 2025 21:25
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17734

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу