Петренко С.В. (2024) ЗМІСТОВЕ НАПОВНЕННЯ ПОНЯТТЯ «ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ УНІВЕРСИТЕТУ». Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2024: Вип.3. с. 158-167. ISSN 3006-6166
|
Текст
Петренко С..pdf Завантажити (4MB) | Перегляд |
Анотація
На основні наведених визначень доведено, що на сьогодні відсутня термінологічна єдність учених в трактуванні змістового наповнення поняття «інформаційно-освітнє середовище»: науковці тлумачать інформаційно-освітнє середовище то як сукупність технічних і програмних засобів зберігання, опрацювання й передання інформації, то як комплекс умов реалізації ІКТ в освітньому процесі, то як педагогічну систему (або підсистему педагогічної системи) й ін.
В одних визначеннях акцент робиться на освітній складовій, в інших – на технічних й навчально-методичних засобах, за допомогою яких реалізується освітній процес, e третіх – увага зосереджена на програмних засобах тощо.
З’ясовано, що під інформаційно-освітнім середовищем університету доцільно розуміти цілеспрямовано побудовану інноваційну педагогічну систему в освітній діяльності, створену на основі сучасних педагогічних, інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій, методів й інтеграції комп’ютерно орієнтованих засобів з інформаційно-ресурсним забезпеченням, призначену для адаптації сучасного освітнього процесу до умов інформаційного суспільства. ІОС – це складна система, що формується з різних підсистем (педагогічних, інформаційних, технічних і навчально-методичних), й спрямовано забезпечує освітній і супутні йому процеси, а також учасників цих процесів (здобувачі освіти, педагоги), сукупність умов, технології, методи, засоби, пристрої, ресурси.
Виокремлено структуру ІОС (рівень апаратних засобів ІОС; рівень програмних засобів та інформаційних систем; рівень комунікаційних технологій; рівень технологій освіти; рівень організаційно/функціональний (форми проведення навчальних і позааудиторних занять, управління освітнім процесом); рівень ресурсний (нагромадження, зберігання й надання ресурсів)), сформульовані принципи побудови інформаційно-освітнього середовища університету (багатокомпонентність, інтегральність, комплексність та інформаційність, розподільність, адаптивність, єдність, фундаментальність, захищеність).
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Петренко С. Змістове наповнення поняття «інформаційно-освітнє середовище університету» / С. Петренко // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - Рівне, 2024. - Вип. 3. - С. 158-167. - DOI: 10.35619/pse.vi3.49 |
Ключові слова: | інформаційно-освітнє середовище університету, педагогічна система, підходи, освітні ресурси, інформаційні технології, засоби |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Факультет математики та інформатики > Кафедра інформаційних технологій та моделювання |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 13 Квіт 2025 05:54 |
Останні зміни: | 13 Квіт 2025 05:54 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17768 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |