Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

МЕТОДОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ЧИСТОТИ ІНТОНАЦІЇ У МУЗИКАНТІВ-ДУХОВИКІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ГРИ НА ДУХОВИХ ІНСТРУМЕНТАХ

Сиротюк Д.М. (2025) МЕТОДОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ЧИСТОТИ ІНТОНАЦІЇ У МУЗИКАНТІВ-ДУХОВИКІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ГРИ НА ДУХОВИХ ІНСТРУМЕНТАХ. Історія становлення та перспективи розвитку духової музики в контексті національної культури України та зарубіжжя, 2025: Вип. 17. с. 70-73. ISSN 2522-1590 (Online) ISSN 2522-1582 (Print)

[img] Текст
Сиротюк Д.М..pdf

Завантажити (2MB)

Анотація

Сучасні умови праці музикантів, ансамблів, а також викладацька діяльність у закладах культури та освіти висувають високі вимоги до майбутніх фахівців. Вони потребують всебічної підготовки, що включає глибокі методичні знання та навички. У статті розглядається питання формування чистоти інтонації музикантів-духовиків у процесі опанування гри на духових інструментах. Формування чистоти інтонації у музиканта-духовика є фундаментальним аспектом його виконавської майстерності, що набуває особливого значення в процесі навчання гри на духових інструментах. Цей процес обумовлений низкою закономірностей, серед яких ключову роль відіграють розвиток слухових навичок, правильна постановка дихання та амбушура, а також систематична робота над технічними й художніми елементами виконання. Удосконалення інтонаційної точності вимагає цілеспрямованої та поетапної роботи, яка охоплює як практичні аспекти навчального процесу, так і формування музичного мислення виконавця. Відчуття зручності вдиху і видиху завжди благодійно діє на нервову систему виконавця. Ці обставини необхідно враховувати насамперед виконавцям, у яких нестійка нервова система і які при виконанні відповідальних партій нерідко приводять до погіршення якості виконання. Практика показує, що виразний і інтонаційно чистий звук досягається тоді, коли видих проходить повільно, невимушено і разом з тим компактно. Вірно, що щільність видиху потребує і набагато більше затрат повітря, що зобов’язує виконавця частіше брати дихання під час гри.
Modern working conditions of musicians, ensembles, as well as teaching activities in cultural and educational institutions place high demands on future specialists. They require comprehensive training, which includes deep methodological knowledge and skills. The article considers the issue of forming the purity of intonation of wind musicians in the process of mastering the game of wind instruments. The formation of the purity of intonation in a wind musician is a fundamental aspect of his performing skills, which acquires particular importance in the process of learning to play wind instruments. This process is determined by a number of laws, among which the development of auditory skills, the correct setting of breathing and embouchure, as well as systematic work on technical and artistic elements of performance play a key role. Improving intonation accuracy requires purposeful and phased work, which covers both practical aspects of the educational process and the formation of the performer's musical thinking. The feeling of ease of inhalation and exhalation always has a beneficial effect on the performer's nervous system. These circumstances must be taken into account primarily by performers who have an unstable nervous system and who, when performing responsible parts, often lead to a deterioration in the quality of performance. Practice shows that an expressive and intonationally pure sound is achieved when the exhalation is slow, relaxed and at the same time compact. It is true that the density of the exhalation also requires much more air consumption, which obliges the performer to take a breath more often during the game.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Сиротюк Д. М. Методологія формування чистоти інтонації у музикантів-духовиків у процесі навчання гри на духових інструментах / Д. М. Сиротюк // Історія становлення та перспективи розвитку духової музики в контексті національної культури України та зарубіжжя : зб. наук. пр. – Рівне : Волинські обереги, 2025. – Вип. 17. - С. 70-73.
Ключові слова: інтонація, артикуляція, музиканти-духовики, навчання, штрихи; intonation, articulation, brass musicians, training, strokes
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика
Підрозділи: Відокремлені структурні підрозділи > Рівненський музичний фаховий коледж
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 05 Черв 2025 12:13
Останні зміни: 05 Черв 2025 12:13
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18210

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу