Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

SZTUCZNA INTELIGENCJA I GENERATYWNE APLIKACJE ZE SZTUCZNĄ INTELIGENCJĄ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM NA UKRAINIE (ГЕНЕРАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ)

Юзик О.П. (2025) SZTUCZNA INTELIGENCJA I GENERATYWNE APLIKACJE ZE SZTUCZNĄ INTELIGENCJĄ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM NA UKRAINIE (ГЕНЕРАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ). Підготовка педагогів до професійної діяльності в умовах змішаного навчання. с. 228-234.

[img] Текст
Juzyk_Olha.pdf

Завантажити (388kB)

Анотація

Artykuł 4 Ustawy Ukrainy „O zmianach niektórych ustaw Ukrainy w sprawie priorytetowych obszarów rozwoju nauki i technologii oraz działalności innowacyjnej» przewiduje rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz robotyki. Programy sztucznej inteligencji (zwane dalej AI) są nowoczesne i innowacyjne, dlatego wymagają dokładnych badań i możliwości wykorzystania przez pracowników naukowo-dydaktycznych i studentów w szkolnictwie wyższym w Ukrainie.
Preferujemy darmowe generatywne programy AI. Największą bazą danych programów AI jest Aixploria, która zawiera ponad 6000 programów. Uporządkowana lista 9 zalet sztucznej inteligencji w edukacji, która jest dostępna na stronie internetowej Uniwersytetu w San Diego. Obszary pracy nad zastosowaniem technologii generatywnej sztucznej inteligencji w szkolnictwie wyższym w Ukrainie są usprawnione: wybór oprogramowania AI, które będzie generować notatki, testy i zadania, kreatywne ilustracje, muzykę, teksty do projektów edukacyjnych; personalizacja nauki zgodnie z potrzebami każdego ucznia; automatyzacja rutynowych zadań wykonywanych przez nauczycieli (sprawdzanie prac, tworzenie raportów); opracowywanie innowacyjnych kursów szkoleniowych; wspieranie badań (analiza danych, wizualizacja wyników); poszukiwanie nowych podejść pedagogicznych podczas organizowania eksperymentów (eksperymenty z różnymi formatami uczenia się); umiejętność poprawnego pisania oprogramowania dla programów AI. Słowa kluczowe: Ustawa Ukrainy „O priorytetowych obszarach rozwoju nauki i technologii oraz działalności innowacyjnej», Aixploria, korzyści sztucznej inteligencji w edukacji, obszary pracy i zastosowania generatywnych technologii AI w szkolnictwie wyższym, instytucje szkolnictwa wyższego.
(Стаття 4 Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності» передбачає розвиток сучасних інформаційних, комунікаційних технологій, робототехніки. Програми із штучними інтелектом ( надалі по тексті ШІ) є сучасними та інноваційними, про те потребують ретельного вивчення, можливостей застосування науково-педагогічними та педагогічними працівниками та здобувачами вищої освіти у вищій освіті України.
Віддаємо перевагу безкоштовним генеративним програмам із ШІ. Найбільша база програм із ШІ Aixploria, яка міститься більше 6000 програм. Подано упорядкований перелік 9 переваг штучного інтелекту в освіті, який наводиться на сайті University of San Diego. Впорядковані напрями роботи застосування генеративних технологій ШІ у вищій освіті Україні – вибір програм із ШІ, яка будуть генерувати конспекти, тести та завдання, креативні ілюстрації, музику, тексти для навчальних проєктів; персоналізувати навчання відповідно до потреб кожного здобувача вищої освіти; автоматизують рутинні завдання, які виконують викладачі (перевірка робіт, складання звітів); розробляти інноваційні навчальні курси; підтримувати наукові дослідження (аналіз даних, візуалізація результатів); здійснювати пошук нових педагогічних підходів при організації з експериментами (експерименти з різними форматами навчання); уміння вірно написати промт для програм із ШІ)

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Juzyk O. Sztuczna inteligencja i generatywne aplikacje ze sztuczna inteligencja w szkolnictwie wyzszym na Ukrainie (Юзик О. Генеративні технології штучного інтелекту у вищій освіті України) / О. Juzyk // Підготовка педагогів до професійної діяльності в умовах змішаного навчання : матер. ІV Всеукр. наук.- практ. конф. - Рівне : РВВ РДГУ, 2025. - С. 228-234.
Ключові слова: Ustawa Ukrainy „O priorytetowych obszarach rozwoju nauki i technologii oraz działalności innowacyjnej», Aixploria, korzyści sztucznej inteligencji w edukacji, obszary pracy i zastosowania generatywnych technologii AI w szkolnictwie wyższym, instytucje szkolnictwa wyższego. (Закон України «Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки та інноваційну діяльність», Aixploria, переваги штучного інтелекту в освіті, напрями роботи та застосування генеративних технологій ШІ у вищій освіті, заклади вищої освіти)
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних > 004.8 Штучний інтелект
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра цифрових технологій та методики навчання інформатики
Користувач, що депонує: С. І. Оніщук
Дата внесення: 24 Черв 2025 09:03
Останні зміни: 24 Черв 2025 09:03
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18378

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу