Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

СПЕЦИФІКА ОРКЕСТРОВОГО АКОМПАНЕМЕНТУ

Турчин Г.П. та Горіна Л.І. (2025) СПЕЦИФІКА ОРКЕСТРОВОГО АКОМПАНЕМЕНТУ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2025: Вип. 1. с. 111-115. ISSN 3041-1033 ; ISSN 3041-1025

[img] Текст
Турчин Г.П., Горіна Л.І..pdf

Завантажити (2MB)
Офіційний посилання: https://doi.org/10.32782/ART/2025-1-19

Анотація

Методика роботи над оркестровим супроводом солісту має свої специфічні особливості у порівнянні з методикою роботи над суто оркестровим твором. Диригент на цей момент є проміжною ланкою між солістом та оркестром. Здатність до ансамблевої взаємодії із солістом і водночас з оркестром є неодмінною умовою успішної роботи диригента. Виконуючи суто оркестровий твір, диригент концентрує свою увагу лише на управлінні оркестром і регулюванні його дій, виходячи з власних художніх уявлень. У виконанні ж твору з солістом виникає додаткова складність: диригенту доводиться керувати не одним, а двома самостійними об'єктами. І диригент обов'язково має вміти органічно об’єднати свою інтерпретацію твору з інтерпретацією соліста. Тому в пропонованій статті висвітлюється творча діяльність оркестрового диригента саме як акомпаніатора в системі соліст – диригент – оркестр, узагальнюється художня сутність його роботи над оркестровим акомпанементом солісту-інструменталісту та солісту-вокалісту. В цьому контексті розглядаються такі суттєві проблеми як створення динамічного балансу звукових співвідношень та організація темпо-ритмічного ансамблю між солістом і оркестром, окремо наголошується на важливості єдності виконавської інтерпретації соліста й диригента як основи художності виконання музики, що у підсумку дозволяє правдиво розкрити художній задум автора музичного твору. В статті окреслюються прийоми диригентської техніки, які доцільно застосовувати в акомпаніаторській практиці диригента при наявності в партії соліста-інструменталіста або соліста-вокаліста цезур, фактурних, теситурних, динамічних,
ритмічних, метричних, темпових та інших виконавських труднощів, надаються методичні поради, особливо диригентам-початківцям, що торкаються теоретичних основ мистецтва оволодіння оркестровим акомпанементом.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Турчин Г.П. Специфіка оркестрового акомпанементу / Г.П.Турчин, Л.І.Горіна // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості. - 2025. - Вип. 1. - С. 111-115.
Ключові слова: диригент, акомпанемент, соліст, методика
Тематика (за УДК): 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика > 781 Теорія музики. Загальні питання
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика > 785 Інструментальна музика. Симфонічна музика. Музика для оркестрів. Музика для ансамблів
Підрозділи: Факультет музичного мистецтва > Кафедра народно-інструментального виконавства
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 03 Лип 2025 08:42
Останні зміни: 03 Лип 2025 08:42
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18436

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу