Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ НА СТУДЕНТСЬКУ МОЛОДЬ

Данильченко О. та Яцюк Н.О. (2024) ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ НА СТУДЕНТСЬКУ МОЛОДЬ. Студентський дайджест, 2024 (Вип.10). с. 23-26.

[img] Текст
Данильченко О. Психологічні особливості впливу інтернет-технологій....pdf

Завантажити (2MB)

Анотація

Кінець ХХ – початок ХХІ століття ознаменувались суттєвим цивілізаційним зрушенням, пов’язаним з розвитком та широким використанням людьми інтернет-технологій. Це кардинально вплинуло на можливості людини отримувати та опрацьовувати інформацію, налагоджувати миттєві зв’язки з іншими людьми, розширювати свої знання та розвивати мислення, що суттєво впливає на її розвиток, характер життєдіяльності, взаємодію з оточенням.
Внаслідок безпрецедентного розвитку інтернет-технології увійшли майже у всі сфери нашої життєдіяльності, зокрема життєдіяльності однієї з найбільш інтелектуальних соціальних груп – студентської молоді, що не могло не позначитись на психологічних аспектах її функціонування. Якщо на початковому етапі використання цього здобутку виникли психологічні проблеми, пов’язані із засвоєнням нових технологій, пошуком і опрацюванням великого обсягу інформації, опануванням новими способами спілкування на відстані, то сьогодні виникають питання стосовно їх раціонального використання з урахування впливу на психіку людини. Адже попри вагомі свої значимі переваги, які полягають передусім у забезпеченні швидкого доступу студентів до різних джерел інформації, спрощенні рутинних операцій, сприянні удосконаленню процесів пізнання та, зокрема, мислення, що утворює широкі можливості для навчання, інтернет-технології призводять до негативних наслідків: збіднення уяви, зменшення або зникнення інтересу до читання книг, зниження рівня свідомого сприйняття інформації. Водночас не варто забувати про те, що інтернет-технології можуть бути психологічним чинником впливу на комунікативні якості молодих людей, котрі все більше занурюються у світ віртуального спілкування, на засвоєння ними загальнолюдських цінностей, що можуть бути спотворені неякісною але доступною інформацією, функціональний стан особистості, яка нерідко не справляється з надлишковою інформацією або стає залежною від неї (інтернет-залежною). Ці та інші проблеми зумовили інтерес учених та психологів-практиків до психологічних аспектів впливу інтернет-технологій на особистість, пошуку шляхів подолання негативних наслідків такого впливу.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити психологічні особливості впливу інтернет-технологій на студентську молодь.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Данильченко О. Психологічні особливості впливу інтернет-технологій на студентську молодь / О. Данильченко ; наук. керівник Н.О. Яцюк // Студентський дайджест : зб. наук. матеріалів здобувачів вищої освіти. - Рівне : РДГУ, 2024. - Вип. 10. - С. 23-26.
Ключові слова: інтернет-технології, студентська молодь, психологічні особливості
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних > 004.7 Комп’ютерний зв’язок. Комп’ютерні мережі > 004.73 Види мереж згідно з охопленням території > 004.738 Поєднання та взаємодія мереж. Обмін між мережами > 004.738.5 Інтернет
1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
Підрозділи: Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Користувач, що депонує: О. В. Іванчук
Дата внесення: 15 Лип 2025 08:54
Останні зміни: 15 Лип 2025 08:54
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18568

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу