Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

УПРАВЛІННЯ ЦІНОВОЮ ПОЛІТИКОЮ ТОРГІВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ

Волос І.В. та Микитин Т.М. (2025) УПРАВЛІННЯ ЦІНОВОЮ ПОЛІТИКОЮ ТОРГІВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ. Via Economica, 2025: Вип. 9. с. 26-31. ISSN ISSN (PRINT): 2786-8559 ISSN (ONLINE): 2786-8567

[img] Текст
Волос І .В., Микитин Т.М..pdf

Завантажити (3MB)
Офіційний посилання: https://doi.org/10.32782/2786-8559/2025-9-4

Анотація

Ця стаття присвячена розкриттю сутності понять «цінова політика», «управління ціновою політикою», «управління цінами». З’ясовано, що по відношенню до ідентифікації суті поняття «цінова політика» можуть бути застосовані управлінський, стратегічний, маркетинговий, фінансовий підходи. Найбільш інтенсивно цінову політику досліджують з точки зору маркетингової науки, що доводить ринкову орієнтованість цього терміну. Визначено, що основними цілями цінової політики є максимізація прибутку, забезпечення конкурентоспроможності підприємства та задоволення потреб споживачів. Встановлено, що різниця між термінами «управління ціновою політикою» та «управління цінами» полягає у масштабі, змісті та стратегічному розумінні цих понять. Управління ціновою політикою є більш широким, стратегічним поняттям, що включає принципи й загальний підхід до ціноутворення. З іншої сторони, управління цінами передбачає практичну реалізацію цієї політики, що пов’язано із конкретними управлінськими діями. Встановлено, що управління ціновою політикою можна розглядати через призму стратегічного підходу та маркетингу, психології, що свідчить про різноманіття стратегій та методів управління ціновою політикою, котрі можуть застосовуватися торговельними підприємствами в сучасних умовах. Визначено, що глобалізація економіки призводить до посилення конкуренції, що вимагає від підприємств гнучкості у встановленні цін. Встановлено, що залежно від ринкової ситуації торгівельні підприємства можуть обирати цінові стратегії: проникнення на ринок, преміум-ціноутворення, зниження витрат. Відзначено, що для ефективного управління ціновою політикою торговельні підприємства повинні впроваджувати системи моніторингу та аналізу, зокрема застосовувати інформаційні системи для збору та аналізу даних про ринок, конкурентів, споживачів та економічні індикатори. Визначено, що до найбільш інноваційних підходів щодо управління цінами, котрі варто застосовувати сучасним торговельним підприємствам, слід віднести: цифровізацію та аналітику даних, динамічне ціноутворення, цінову диференціацію.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Волос І.В. Управління ціновою політикою торгівельного підприємства в умовах глобальних викликів / І.В.Волос, Т.М.Микитин // Via Economica. - 2025. - Вип. 9. - С. 26-31.
Ключові слова: торговельне підприємство, цінова політика, управління ціновою політикою, управління цінами, диджиталізація, глобальні виклики
Тематика (за УДК): 6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. Сільське господарство > 65 Керування підприємствами. Менеджмент. Організація виробництва, торгівлі, транспорту, зв'язку, поліграфії > 658 Організація виробництва, менеджмент. Економіка підприємств. Організація та техніка торгівлі
Підрозділи: Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра документальних комунікацій та менеджменту
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 08 Вер 2025 08:05
Останні зміни: 08 Вер 2025 08:05
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18894

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу