Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Баліка Л.М. та Капральцев Д.О. та Перець В.В. (2025) ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2025 (№4). с. 101-110. ISSN 3006-6166

[img] Текст
Баліка Л., Капрельцев Д., Перець В..pdf

Завантажити (7MB)
Офіційний посилання: https://doi.org/10.35619/pse.vi4.95

Анотація

Акцентовано увагу на важливості формування компетентностей у здобувачів вищої освіти, що є одним із провідних чинників удосконалення професійної підготовки в закладах вищої освіти.
Проаналізовано сутність понять «компетентності», «умова», «педагогічна умова». З’ясовано, що в сучасних умовах розвитку освіти компетентність визначається як комплексна характеристика особистості, що забезпечує її здатність ефективно реалізовувати себе в навчанні, професійній діяльності та повсякденному житті, досягаючи поставлених цілей. Педагогічні умови розглядаються як ключовий компонент педагогічної системи, що інтегрує різноманітні чинники освітнього середовища та матеріально-просторової організації освітнього процесу; відображають сукупність можливостей, які впливають як на особистісний розвиток учасників освітнього процесу, так і на структурно-процесуальну складову всієї системи.
Обґрунтовано, що формування компетентностей фахівців у ЗВО здійснюватиметься ефективно на основі визначення відповідних педагогічних умов з урахуванням особливостей фахової підготовки, зумовленої специфікою майбутньої професійної діяльності.
Визначено універсальні педагогічні умови формування компетентностей фахівців:формування мотивації до оволодіння майбутньою професією; моделювання процесу формування компетентності у майбутніх фахівців; застосування в освітньому процесі інноваційних й інтерактивних технологій; формування особистісних та професійних якостей майбутнього фахівця; забезпечення набуття практичного досвіду майбутньої професійної діяльності.
Доведено, що реалізація сукупності визначених педагогічних умов сприятиме ефективному формуванню компетентностей фахівців.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Баліка Л. Педагогічні умови формування компетентностей фахівців у закладах вищої освіти / Л.Баліка, Д.Капральцев, В.Перець // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - 2025. - № 4. - С. 101-110.
Ключові слова: компетентності, формування компетентностей, умови, педагогічні умови, фахівці, заклади вищої освіти
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 10 Вер 2025 06:45
Останні зміни: 10 Вер 2025 06:45
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18903

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу