Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

АНАЛІЗ ДИДАКТИЧНИХ ФУНКЦІЙ КОНСТРУЮВАННЯ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ СУЧАСНИХ ВИРОБНИЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОМИСЛОВОСТІ»

Трофімчук В.М. та Герасименко О.А. та Сорока Т. та Симонович Н. та Гаврищак Г. (2025) АНАЛІЗ ДИДАКТИЧНИХ ФУНКЦІЙ КОНСТРУЮВАННЯ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ СУЧАСНИХ ВИРОБНИЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОМИСЛОВОСТІ». Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2025 (№4). с. 283-295. ISSN 3006-6166

[img] Текст
Трофімчук В., Герасименко О., Сорока Т., Симонович Н., Гаврищак Г..pdf

Завантажити (9MB)
Офіційний посилання: https://doi.org/10.35619/pse.vi4.86

Анотація

У статті зазначено, що оновлення змісту освіти є одним із пріоритетних завдань концепції Нової української школи. Наголошено, що визначення напрямків цієї модернізації неможливе без врахування педагогічного досвіду, пов'язаного з розумінням змісту освіти. Авторами здійснено аналіз основних парадигм та ключових теоретичних концепцій, що лежать в основі конструювання та розробки змісту освіти. Здійснено припущення, що головним питанням у розглянутих педагогічних концепціях є мета освіти, яка і визначає її зміст. Ретроспективний огляд концепцій змісту освіти уможливив авторам констатувати, що за основоположним змістом науково-технократична парадигма освіти співвідноситься із енциклопедичною та утилітаристською концепціями й узагальнює здобутий науково-методологічний матеріал на новому, системно-ієрархічному рівні осмислення. Гуманітарна парадигма змістовно охоплює різноаспектний матеріал, що переплітається з гармонійним розвитком особистості і за змістом співвідноситься із дидактично-формалізованою концепцією.
Авторами наголошено, що цілі освіти виражаються в якостях, які здобувачі вищої освіти повинні оволодіти шляхом засвоєння соціального досвіду, а отже, і змісту освіти, як його відображення. Зроблено припущення, що професійна підготовка майбутніх вчителів технологій повинна бути адаптована до реалій сучасного високотехнологічного суспільства та базуватися на гуманістичних і особистісних засадах освіти, спрямованих на розвиток особистості. При цьому важливо застосовувати функціональний аналіз технології як наукової галузі та елемента культури. Саме такий підхід й узгоджується з культуротворчою та вітакультурною парадигмою освіти, які на думку авторів, відповідають тенденціям розвитку сучасного високотехнологічного суспільства.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Analysis of didactic functions of constructing the content of the discipline «basics of modern production technologies in industry» / V.Trofimchuk, O.Gerasymenko, T.Soroka, N.Symonovych, H.Havryshchak // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - 2025. - № 4. - С. 283-295.
Ключові слова: зміст освіти; концепція змісту освіти, вітакультурна парадигма освіти, функції культури, освітній процес, технологічна підготовка, вчителі технологій
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт
Підрозділи: Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра технологічної, професійної освіти та цивільної безпеки
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 24 Вер 2025 08:15
Останні зміни: 24 Вер 2025 09:05
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18933

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу