Гудовсек О.А. (2025) МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА: АНАЛІЗ ПРОВІДНИХ ДИХОТОМІЙ У ФІЛОСОФІЇ МИСТЕЦТВА Ф.ШЕЛЛІНГА ТА К.ЛЕВІ-СТРОССА. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2025 (№5). с. 175-185. ISSN 3006-6166
|
Текст
Гудовсек_Педагогічна наука і освіта ХХІ століття,№5.2025.pdf Завантажити (651kB) |
Анотація
У статті представлено теоретичні засади філософії мистецтва на прикладі наукових теорій Ф. Шеллінга та К. Леві-Строса, а також сформульовано висновок щодо місця і ролі цих теорій у методологічному та концептуальному осмисленні проблеми професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва. На підставі аналізу теоретичних положень ідей Ф. Шеллінга та К. Леві-Строса, а також численних наукових праць вітчизняних та зарубіжних філософів, культурологів, педагогів констатовано, що філософські концепції Ф. Шеллінга та К. Леві-Строса можуть стати методологічною основою для поєднання мистецтва педагогіки, у процесі підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Підкреслено наявність численних дихотомій, у філософії мистецтв, серед яких – одиничного й загального, конкретного й абстрактного, суб’єктивного й об’єктивного. Показано, що процес професійної підготовки учителів образотворчого мистецтва відбувається у взаємодії кількох дихотомічних співвідношень: між історичним досвідом професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва та сучасними вимогами до педагогічної кваліфікації випускників; між філософією та педагогікою мистецтва, філософією мистецтва та естетикою; між суспільним запитом на зміст педагогічної підготовки фахівців загалом та особливостями педагогічної підготовки вчителя образотворчого мистецтва; між класичним та постмодерним складниками педагогічної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Акцентовано увагу на різноманітності образу зовнішнього світу у представників різних культур, що породжують особливі, унікальні художні образи і витвори мистецтва, зокрема українського (український іконопис і фреска; світський портретний живопис; модерне й постмодерне українське художнє мистецтво; український примітивізм тощо). Визначено українське художнє мислення як поєднання традицій і новаторства, що зумовлює збагачення філософії мистецтва новими підходами до естетико-пізнавальних процесів, багатовимірних завдань мистецької освіти. Зроблено висновок про вплив адаптованих до сучасного українського контексту філософських ідей Ф. Шеллінга та К. Леві-Строса на формування світоглядних і методологічних орієнтирів майбутніх учителів образотворчого мистецтва.
| Тип елементу: | Стаття |
|---|---|
| Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Гудовсек О.А. Методологічні засади професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва: аналіз провідних дихотомій у філософії мистецтва Ф.Шеллінга та К.Леві-Стросса / О.Гудовсек // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - 2025. - № 5. - С. 175-185. DOI: 10.35619/pse.vi5.143 |
| Ключові слова: | філософія мистецтва, мистецька педагогіка, дихотомія, учителі образотворчого мистецтва, живопис |
| Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
| Підрозділи: | Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
| Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
| Дата внесення: | 08 Груд 2025 17:08 |
| Останні зміни: | 08 Груд 2025 17:08 |
| URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/19427 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |



