Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ЗАГАЛЬНА І ПРОФЕСІЙНА СКЛАДОВІ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ: ДОСВІД І ПЕРСПЕКТИВИ

Петренко О.Б. та Пустовіт Г.П. та Баліка Л.М. (2025) ЗАГАЛЬНА І ПРОФЕСІЙНА СКЛАДОВІ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ: ДОСВІД І ПЕРСПЕКТИВИ. Інноватика у вихованні, 2025: Вип. 21. с. 5-21. ISSN 2411-4553

[img] Текст
О.Петренко, Г.Пустовіт, Л.Баліка.pdf

Завантажити (8MB)

Анотація

У статті проаналізовано особливості змістового оновлення діяльності аспірантури в контексті імплементації Постанови Кабінету Міністрів України № 261 (2016) та відповідних змін у системі підготовки здобувачів ступеня доктора філософії (PhD). Акцентовано увагу на структурі освітньо-наукових програм, що реалізуються в Рівненському державному гуманітарному університеті. Розглянуто зміст загальної та фахової підготовки, охарактеризовано ключові компетентності, якими мають володіти здобувачі ступеня PhD відповідно до вимог Національної та Європейської рамок кваліфікацій.
Особливу увагу приділено аналізу змісту навчальних дисциплін «Технологічні аспекти роботи над дисертацією» та «Управління науковими проєктами», що сприяють формуванню дослідницьких, цифрових, аналітичних і етичних компетентностей. Визначено позитивний вплив інтеграції елементів онлайн-освіти, відкритих курсів (Prometheus, Coursera), менторингу та електронного портфоліо на якість освітньо-наукової підготовки.
На прикладі ОНП «Освітні, педагогічні науки» розкрито зміст і роль дисциплін професійного блоку, як-от: «Методологія організації дослідження з освітніх, педагогічних наук», «Актуальні проблеми освіти й педагогічної науки» й «Професійно-педагогічна компетентність викладача закладу вищої освіти». Обґрунтовано значущість виробничої (педагогічної) практики як інструменту професійного становлення здобувача, апробації результатів дослідження та розвитку педагогічної майстерності.
Зроблено висновок, що запропонована модель підготовки PhD в РДГУ є ефективною, гнучкою та перспективною в контексті європейських стандартів. Обґрунтовано доцільність її подальшого вдосконалення шляхом індивідуалізації освітніх траєкторій, цифровізації та розширення академічної мобільності здобувачів.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Петренко О. Загальна і професійна складові освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії: досвід і перспективи / О.Петренко, Г.Пустовіт, Л.Баліка // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - 2025. - Вип.21. - С. 5-21. DOI: 10.35619/iiu.v1i21.678
Ключові слова: доктор філософії, здобувач наукового ступеня PhD, освітньо-наукова програма, цикл загальної підготовки, цикл професійної підготовки, педагогічна практика, теоретико-прикладні аспекти підготовки
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 001 Наука та знання в цілому. Організація розумової праці
1 Філософія. Психологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 15 Груд 2025 21:54
Останні зміни: 15 Груд 2025 21:54
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/19472

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу