Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

РЕАБІЛІТАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДНИК ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ СОЦІОНОМІЧНОЇ ПРОФЕСІЇ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ

Шевців З.М. та Філоненко М.М. (2020) РЕАБІЛІТАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДНИК ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ СОЦІОНОМІЧНОЇ ПРОФЕСІЇ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ. Збірник наукових праць "Педагогічні науки", 2020 (№ 90). с. 124-129. ISSN 2413-1865

[img]
Перегляд
Текст
Шевців З.М..pdf

Завантажити (338kB) | Перегляд

Анотація

Статтю присвячено теоретичному дослідженню проблеми реабілітаційної компетентності фахівця соціономічних професій (учителя, психолога, соціального працівника, логопеда, дефектолога, реабілітолога, вузькопрофільного фахівця). На основі теоретичного аналізу наукової літератури виділено сутнісні характеристики реабілітаційної діяльності фахівців соціономічних професій в умовах інклюзії. Встановлено мету реабілітації як особливого виду діяльності, скерованого на розкриття потенційних можливостей дітей з особливими освітніми потребами, на корекцію порушень психофізіологічного розвитку, компенсацію втрачених функцій, організацію здорового способу життя і відновлення взаємодії між особистістю та учнями класу, соціумом. Розкрито доцільність формування готовності фахівця соціономічної сфери до реалізації командної взаємодії в умовах інклюзії. Визначено компетентність командної роботи, що передбачає здатність працювати в міждисциплінарній команді у ході розроблення індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми потребами, взаємодіяти з іншими членами соціуму; усвідомлювати цінності спільної роботи, партнерських стосунків, власної відповідальності за створення успішної комунікації взаємодії. З позицій методології комплексної реабілітації та компетентнісного підходу сформульовано терміни «корекційно-розвиткова робота», «психолого-педагогічна робота», «анімаційна робота», які визначають поняття освітньої реабілітації. Акцентовано увагу на необхідності формування реабілітаційної компетентності у майбутнього вчителя початкової школи інклюзивного навчання як висококваліфікованого фахівця з інклюзивної освіти, здатного до організації інклюзивного навчання в закладі загальної середньої освіти. Теоретично обґрунтовано реабілітаційну компетентність та дано визначення реабілітаційної компетентності у майбутнього фахівця соціономічної професії як здатність сприйняти дитину з особливими освітніми потребами такою, якою вона є, дати їй можливість повноцінного відновлення в соціумі, зняття психолого-педагогічних комплексів і фобій, удосконалення діяльності вищих психічних процесів, утрачених пізнавальних умінь та навичок особистісних якостей, що уможливить реалізацію інклюзивної освіти в Україні.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Шевців З.М. Реабілітаційна компетентність як складник професійної підготовки майбутнього фахівця соціальної професії до роботи в умовах інклюзії / З.М.Шевців, М.М.Філоненко // Збірник наукових праць "Педагогічні науки". - 2020. - № 90. - С. 124-129.
Ключові слова: інклюзивна освіта, професії соціономічного типу, взаємодія, командна компетентність, професійна підготовка, види реабілітації, реабілітаційна компетентність
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 10 Лют 2021 10:47
Останні зміни: 10 Лют 2021 10:47
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/3762

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу