РЕАБІЛІТАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДНИК ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ СОЦІОНОМІЧНОЇ ПРОФЕСІЇ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ

Шевців З.М. and Філоненко М.М. (2020) РЕАБІЛІТАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДНИК ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ СОЦІОНОМІЧНОЇ ПРОФЕСІЇ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ. Збірник наукових праць "Педагогічні науки", 2020 (№ 90). pp. 124-129. ISSN 2413-1865

[img]
Preview
Text
Шевців З.М..pdf

Download (338kB) | Preview

Abstract

Статтю присвячено теоретичному дослідженню проблеми реабілітаційної компетентності фахівця соціономічних професій (учителя, психолога, соціального працівника, логопеда, дефектолога, реабілітолога, вузькопрофільного фахівця). На основі теоретичного аналізу наукової літератури виділено сутнісні характеристики реабілітаційної діяльності фахівців соціономічних професій в умовах інклюзії. Встановлено мету реабілітації як особливого виду діяльності, скерованого на розкриття потенційних можливостей дітей з особливими освітніми потребами, на корекцію порушень психофізіологічного розвитку, компенсацію втрачених функцій, організацію здорового способу життя і відновлення взаємодії між особистістю та учнями класу, соціумом. Розкрито доцільність формування готовності фахівця соціономічної сфери до реалізації командної взаємодії в умовах інклюзії. Визначено компетентність командної роботи, що передбачає здатність працювати в міждисциплінарній команді у ході розроблення індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми потребами, взаємодіяти з іншими членами соціуму; усвідомлювати цінності спільної роботи, партнерських стосунків, власної відповідальності за створення успішної комунікації взаємодії. З позицій методології комплексної реабілітації та компетентнісного підходу сформульовано терміни «корекційно-розвиткова робота», «психолого-педагогічна робота», «анімаційна робота», які визначають поняття освітньої реабілітації. Акцентовано увагу на необхідності формування реабілітаційної компетентності у майбутнього вчителя початкової школи інклюзивного навчання як висококваліфікованого фахівця з інклюзивної освіти, здатного до організації інклюзивного навчання в закладі загальної середньої освіти. Теоретично обґрунтовано реабілітаційну компетентність та дано визначення реабілітаційної компетентності у майбутнього фахівця соціономічної професії як здатність сприйняти дитину з особливими освітніми потребами такою, якою вона є, дати їй можливість повноцінного відновлення в соціумі, зняття психолого-педагогічних комплексів і фобій, удосконалення діяльності вищих психічних процесів, утрачених пізнавальних умінь та навичок особистісних якостей, що уможливить реалізацію інклюзивної освіти в Україні.

Item Type: Article
Additional Information: Шевців З.М. Реабілітаційна компетентність як складник професійної підготовки майбутнього фахівця соціальної професії до роботи в умовах інклюзії / З.М.Шевців, М.М.Філоненко // Збірник наукових праць "Педагогічні науки". - 2020. - № 90. - С. 124-129.
Uncontrolled Keywords: інклюзивна освіта, професії соціономічного типу, взаємодія, командна компетентність, професійна підготовка, види реабілітації, реабілітаційна компетентність
Subjects: 3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Divisions: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Depositing User: Редактор
Date Deposited: 10 Feb 2021 10:47
Last Modified: 10 Feb 2021 10:47
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/3762

Actions (login required)

View Item View Item