Шевців З.М. (2020) ПРОФЕСІОГРАМА ФАХІВЦЯ З ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Актуальні питання гуманітарних наук, 2020 (Т. 4): Вип. 31. с. 244-250. ISSN 2308-4855, 2308-4863
|
Текст
Шевців З.М. Дрогобич_професiограма.pdf Завантажити (323kB) | Перегляд |
Анотація
У статті обґрунтовано потребу в розробленні професіограми фахівця з інклюзивної освіти (інклюзивного вчителя) закладу загальної середньої освіти. З’ясовано, що джерелом розроблення професіограми є соціально-педагогічна діяльність, компетентність і компетенції, що необхідні для організації та здійснення інклюзивного навчання.
Обґрунтовується професіограма фахівця з інклюзивної освіти як зразка-орієнтира для загального опису професійної діяльності вчителя інклюзивного навчання та створення ідеального портрета інклюзивного вчителя.
Надано роз’яснення соціально-педагогічної діяльності як квазіпрофесійної діяльності вчителя в інклюзивному середовищі, яка скерована на виконання навчальних, виховних, розвивально-корекційних і соціалізаційних функцій освіти. Розкрито мету, напрями соціально-педагогічної діяльності та основні види робіт, що дають можливість обирати ефективні ролі поведінки вчителя під час виконання різноманітних соціально-педагогічних ситуацій у процесі інклюзивного навчання.
Акцентується увага на тлумаченні фахової (інклюзивної) компетентності, яка характеризується синтезом теоретичних соціоінклюзивних знань, практичних навичок і вмінь, особистісно значущих і професійно важливих якостей, отриманих у результаті оволодіння в закладі вищої освіти інклюзивною педагогікою.
Схарактеризовано компоненти інклюзивної компетентності: організаційну, корекційно-реабілітаційну, соціалізаційну, соціально-педагогічну, командної роботи, комунікативну, соціально-діагностичну, спеціально-методичну, прогностичну, попереджувально-профілактичну та соціально-терапевтичну, охоронно-захисну, патронатну.
Зазначено професійно важливіші якості (спрямованість, відповідальність, врівноваженість, саморегуляція поведінки і сформованість системи цінностей інклюзивної освіти) і особистісно значущі якості (гуманність, милосердя, емпатійність, уважність, доброзичливість, дисциплінованість, вимогливість, скромність, товариськість, об’єктивність, самокритичність, висока моральність, артистизм, загальна ерудованість, терпеливість, наполегливість та інші), що мають вирішальне значення для фахівця з інклюзивної освіти.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Шевців З. Професіограма фахівця з інклюзивної освіти закладу загальної середньої освіти / З.Шевців // Актуальнi питання гуманiтарних наук. - 2020. - Вип. 31 . - т. 4. - С. 244-250. |
Ключові слова: | професійна підготовка в закладі вищої освіти, фахівець з інклюзивної освіти, професіограма, вчитель інклюзивного навчання, квазіпрофесійна діяльність, компетентність фахівця |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | Редактор |
Дата внесення: | 10 Лют 2021 21:46 |
Останні зміни: | 10 Лют 2021 21:46 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/3798 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |