Яковишина Т.В. (2020) ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЗАСТОСУВАННЯ АРТ-ТЕРАПІЇ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Актуальні питання гуманітарних наук, 2020 (Т. 4): Вип. 28. с. 276-283. ISSN 2308-4855, 2308-4863
|
Текст
Яковишина Т.В. Дрогобич_2020.pdf Завантажити (32MB) | Перегляд |
Анотація
З’ясування педагогічних умов застосування арт-терапії в підготовці майбутніх учителів початкової школи дала можливість авторці системно дослідити означену проблему в контексті креативного освітнього простору у зіставленні та диференціації, що знайшло своє відображення в меті та завданнях. Так, метою нашого дослідження стало обґрунтування педагогічних умов, що забезпечують підготовку майбутніх учителів початкової школи до застосування арт-технології у професійній діяльності. Для цього ми визначили низку завдань:
1) з’ясувати зміст поняття «педагогічні умови»; 2) окреслити сутність понять «арт-педагогіка» та «арттерапія»; 3) визначити та охарактеризувати педагогічні умови застосування арт-технологій серед різних груп здобувачів вищої освіти.
Для досягнення поставленої мети використовувалися теоретичні та емпіричні методи дослідження: аналіз й узагальнення даних науково-методичної літератури та емпіричних матеріалів наукового дослідження; зіставлення і диференціація основних понять теми; педагогічні спостереження; метод узагальнення незалежних характеристик.
На основі теоретичного аналізу сформовано визначення педагогічних умов формування готовності майбутніх учителів початкової школи до застосування елементів арт-терапії як сукупності чинників, що детермінують мету, зміст та результат процесу формування готовності з використанням арт-терапевтичних технологій.
У статті представлено теоретичний аналіз понять «арт-педагогіка» і «арт-терапія». З’ясовано, що сутність арт-педагогіки полягає у вихованні, навчанні й розвитку осіб з особливими освітніми потребами засобами мистецтва, формування в них основ художньої культури, оволодіння практичними вміннями та навичками в різних видах художньої діяльності. Натомість зміст арт-терапії полягає в терапевтичній та корекційній діях мистецтва на суб’єкта і проявляється в реконструкції психотравмуючої ситуації за допомогою художньотворчої діяльності, виведенні переживань, пов’язаних із нею, назовні через продукт художньої діяльності, а також створення нових позитивних переживань, народження креативних потреб і способів їхнього задоволення. На думку авторки, педагогічними умовами застосування елементів арт-терапії у ЗВО є: 1) створення спеціального креативного середовища, що сприятиме усвідомленню студентами цінностей, необхідності та потреби використання арт-терапевтичних технологій в освітньому процесі початкової школи; 2) формування відповідних знань, умінь і навичок щодо використання майбутніми учителями арт-терапевтичних технологій у професійній діяльності; 3) побудова у ЗВО навчального процесу з обов’язковим включенням арт-терапії та її елементів до різних дисциплін; 4) підготовка майбутнього учителя початкової школи до створення авторських арт-терапевтичних продуктів.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Яковишина Т. Педагогічні умови застосування арт-терапії у підготовці вчителів початкової школи / Т.Яковишина // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогоб. дер. пед. у-ту ім. І.Франка. – Дрогобич, 2020. – Вип. 28. - т. 4. - С. 276-283. |
Ключові слова: | арт-педагогіка, арт-терапевтичні технології, арт-терапія, педагогічні умови, підготовка майбутніх учителів |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | Редактор |
Дата внесення: | 11 Лют 2021 10:04 |
Останні зміни: | 11 Лют 2021 10:04 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/3815 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |