Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПЕДАГОГІЧНА ЦІННІСТЬ АРТТЕРАПІЇ

Сарнавська О.В. та Яковишина Т.В. (2020) ПЕДАГОГІЧНА ЦІННІСТЬ АРТТЕРАПІЇ. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2020 (№ 71): Т. 1. с. 166-171. ISSN 1992-5786

[img]
Перегляд
Текст
Титулка.pdf

Завантажити (251kB) | Перегляд
[img]
Перегляд
Текст
Зміст.pdf

Завантажити (171kB) | Перегляд
[img]
Перегляд
Текст
Яковишина Т. Педагогіка_Формування_Творчої_Особистості_2020.pdf

Завантажити (250kB) | Перегляд

Анотація

У статті здійснена спроба проаналізувати сутність та утвердити педагогічну цінність арттерапії, доцільності її застосування в освітньому просторі сучасних закладів освіти. Автори акцентують на тому, що викликами сьогодення є зростання значущості артпедагогічного напряму, поява якого детермінована новітніми тенденціями розвитку соціальних, культурних, міждержавних зв’язків у галузі професійно-педагогічної підготовки фахівців. Авторки наголошують, що усвідомлення педагогічної цінності арттерапії сприятиме тому, що сучасна українська початкова школа стане особистісно зорієнтованою, компетентнісною. У публікації узагальнено тлумачення поняття «артпедагогіка» та стверджується, що змістове наповнення останнього є синтезом двох галузей наукового знання: мистецтва та педагогіки, який забезпечує розробку теорії та практики педагогічного процесу креативного розвитку дітей завдяки творчій діяльності (музичній, зображувальній, художньо-мовленнєвій, театралізовано-ігровій тощо). Наголошується, що означені складові частини посилилися третьою – психологією.
Авторки дійшли висновку: педагогічний напрям пов’язаний зі зміцненням, насамперед, психічного здоров’я дитини і виконує психогігієнічні (профілактичні) і корекційні функції, має більшою мірою паліативний, аніж лікувальний характер.
Охарактеризовано основні напрями застосування арттерапії в освітньому просторі сучасного закладу початкової освіти: використання творів і засобів мистецтва через їх аналіз та інтерпретацію молодшим школярем; спонукання молодших школярів до самостійної творчості; одночасне використання першого і другого напрямів.
Обґрунтовано педагогічну цінність арттерапії. Зокрема, доведено, що педагогічна цінність арттерапії посилюється роллю самого вчителя в процесі залучення дитини до творчості. Дуже важливими є стосунки з учителем початкової школи, який виконує роль психотерапевта, навчає своїх вихованців обмірковувати, порівнювати й оцінювати твори мистецтва, допомагає зрозуміти і знайти себе. Охарактеризовано переваги (а через них й педагогічну цінність) застосування в освітньому процесі сучасної початкової школи технологій арттерапії. Визначено низку правил, які варто дотримуватися педагогові, налагоджуючи творчу взаємодію, адже педагогічна арттерапія, як і гуманістична педагогіка, зорієнтована на допомогу й підтримку дитині в її особистісному зростанні та розвитку.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Сарнавська О.В. Педагогічна цінність арттерапії / О.В.Сарнавська Т.В.Яковишина // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб.наук. пр. - 2020. - № 71. - т. 1. - С. 166-171.
Ключові слова: артпедагогіка, арттерапія, арттерапевтична взаємодія, арттерапевтичні техніки, творча діяльність, творча особистість, творчий освітній простір
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 12 Лют 2021 08:03
Останні зміни: 12 Лют 2021 08:03
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/3850

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу