Виткалов С.В. та Виткалов В.Г. (2020) УКРАЇНСЬКИЙ МИТЕЦЬ У ПРОСТОРІ СУЧАСНОЇ КУЛЬТУРИ. Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського, 2020 (№ 4): (49). с. 46-65. ISSN 2414-052X
|
Текст
Виткалов C, Виткалов В..pdf Завантажити (618kB) | Перегляд |
Анотація
Аналізується організаційно-культурна і художня діяльність регіонального диригента-хормейстера О.Тарасенка. Досліджується його шлях у мистецтві, зокрема на посадах хормейстера в Рівненському музичному училищі Рівненського державного гуманітарного університету та Національній музичній академії України імені П. І. Чайковського, а також творчій діяльності на посаді хормейстера у Національній опері України імені М.Лисенка. Наголошується на важливості організаційно-культурної діяльності хормейстера в сучасних умовах загалом, провідні форми якого суттєво впливають на зміну культурної ситуації в Україні, а саме: відновлення діяльності Всеукраїнського хорового товариства ім. М.Леонтовича, члени якого вже сьогодні намагаються реставрувати практику його роботи кращих часів, розширивши її напрями; повернення до організації міжнародних хорових конкурсів, що стимулюватиме популяризацію хорового виконавства, акцентування уваги на спеціальній художній освіті в країні, поглиблення якої впливатиме на формування нових ціннісних орієнтацій населення; відновленні роботи дитячих хорових осередків та створення постійно-діючих творчих лабораторій, у яких би успадковувався художній досвід України в окресленому напрямі, що допоможе сформувати відповідний банк ідей та практичного досвіду. З’ясовано, що ефективність цієї діяльності допоможе ствердитися у думці про потрібність аналогічних структур у культурній практиці країни. Сюди віднесено й організаційно-культурну діяльність, спрямовану на підтримку хорових колективів регіонів, що культивують переважно духовну проблематику, оскільки ця діяльність сприятиме міжконфесійному примиренню населення, надзвичайно актуальному сьогодні для усієї країни. Виявлено відмінності у практиці роботи хормейстера з професійними та самодіяльними структурами на підставі аналізу роботи диригента з різними типами художніх колективів. Доведено, що зібраний, опрацьований та критично осмислений матеріал може лягти в основу підготовки аналогічних наукових та публіцистичних праць стосовно розкриття організаційно-культурної діяльності провідних діячів мистецтв України і формування своєрідної енциклопедії національного художнього досвіду.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Виткалов С. Український митець у просторі сучасної культури / С.Виткалов, В.Виткалов // Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. - 2020. - № 4 (49). - С. 46-65. |
Ключові слова: | Олександр Тарасенко, традиція, хорове мистецтво, виконавство, духовна музика, організаційно-культурна діяльність, Товариство ім. М. Леонтовича |
Тематика (за УДК): | 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 008 Цивілізація. Культура. Прогрес 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика |
Підрозділи: | Художньо-педагогічний факультет > Кафедра івент-індустрій, культурології та музеєзнавства |
Користувач, що депонує: | Редактор |
Дата внесення: | 15 Лют 2021 20:58 |
Останні зміни: | 15 Лют 2021 20:58 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/3964 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |