Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ: АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ ЦЕРКОВНОПАРАФІЯЛЬНИХ ШКІЛ (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)

Шелюк Г.В. (2018) МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ: АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ ЦЕРКОВНОПАРАФІЯЛЬНИХ ШКІЛ (кінець ХІХ – початок ХХ ст.). Інноватика у вихованні, 2018 (Вип.8). с. 292-304.

[img]
Перегляд
Текст
Шелюк Г.В..pdf

Завантажити (8MB) | Перегляд

Анотація

У статті здійснено актуалізацію досвіду церковнопарафіяльних шкіл (кінця ХІХ – початку ХХ ст.) щодо методичного забезпечення викладання математики. Зокрема, схарактеризовано найбільш популярні підручники й посібники як основу методичного забезпечення церковнопарафіяльних шкіл, як-то: О.Гольденберга «Сборник задач и примеров для обучения начальной арифметике» (1897), «Методика начальной арифметики» (1892); О.Воронова «Собрание арифметических задач и примеров для народных училищ» (1883); С. Рачинського «1001 задача для умственного счета» (1892), «Арифметические забавы», «Геометрические забавы» (1901); В.Євтушевського «Сборник арифметических задач и численных примеров для приготовительного и систиматического курса» (1903); С.Шохор-Троцького «Сборник упражнений по арифметике для учащих в народных школах, с методическими указаниями и с приложением: а) списка ответов на задачи «Сборника для учащихся» и б) таблицы для классных упражнений в изустных вычислениях» (1896), «Арифметика для начальных школ» (1903), «Наглядность и наглядные пособия при обучении арифметике» (1904); Т.Лубенця «Арифметическій задачник, преимущественно заключающій в себе данныя из сельскаго хозяйства. Целыя числа» (1879), «Сборник арифметических задач для начальнаго преподаванія Арифметики в народных училищах» (1890), «Сборник арифметических задач, заключающих в себе данныя преимущественно из сельскаго быта» (1904). З’ясовано, що своєрідність підручників і посібників з математики досліджуваного періоду полягає в комбінації традицій і новаторства, у забезпеченні наступності в розвитку шкільної методичної літератури. Відображено як позитивні, так і негативні аспекти досліджуваного феномену, схарактеризовано зміни навчально-методичної літератури з математики у цей період, розкрито їхнє педагогічне значення в світньому процесі церковнопарафіяльних шкіл.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Шелюк Г.В. Методичне забезпечення викладання математики: актуалізація досвіду церковнопарафіяльних шкіл (кінець ХІХ-початок ХХ ст.) / Г.В.Шелюк, О.А.Ярова // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд. О.Б.Петренко ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан, Н.М.Гринькова та ін. – Рівне, 2018. – Вип. 8. - С. 292-304.
Ключові слова: методичне забезпечення викладання математики, церковнопарафіяльні школи, підручники та посібники з математики, О.Гольденберг, В.Євтушевський, С.Шохор-Троцький, Т.Лубенець.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 16 Вер 2020 15:12
Останні зміни: 16 Вер 2020 15:12
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/676

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу