ПОГЛЯДИ УКРАЇНСЬКИХ ПЕДАГОГІВ НА РОЗРОБКУ ДИДАКТИЧНИХ ЗАСАД ТВОРЕННЯ ПІДРУЧНИКІВ З МАТЕМАТИКИ

Генсіцька-Антонюк Н.О. (2021) ПОГЛЯДИ УКРАЇНСЬКИХ ПЕДАГОГІВ НА РОЗРОБКУ ДИДАКТИЧНИХ ЗАСАД ТВОРЕННЯ ПІДРУЧНИКІВ З МАТЕМАТИКИ. Інноватика у вихованні, 2021 (Вип.13): Т.1. pp. 136-144. ISSN 2411-4553

[img]
Preview
Text
Генсіцька-Антонюк Н..pdf

Download (4MB) | Preview

Abstract

У статті проаналізовано погляди українських педагогів на розробку дидактичних засад створення підручників з математики. Зазначено, що зміст шкільних підручників є втіленням не лише навчальних планів і програм, а й системи цінностей певної культури, що відіграє важливу роль у соціалізації підростаючого покоління. Наголошено, що підручник – це основний засіб навчання, що ґрунтується на загальнодидактичних та методичних принципах навчання. Виділено дидактичні принципи: активізації пізнавальної діяльності учнів, всебічного розвитку особистості, цілісного впливу освітнього процесу, природовідповідності організації навчання, науковості, доступності, системності та послідовності у навчанні, наступності та перспективності, взаємозв’язку навчання та розвитку, мотиваційного забезпечення освітнього процесу, співробітництва, індивідуалізації та диференціації навчання, наочності, міцності та дієвості результатів навчання, активності, виховуючого навчання, свідомості, інтенсивності, оптимізації, міжпредметної кооперації, міжкультурної взаємодії тощо. Обґрунтовано, що серед підходів до визначення дидактичних засад підручника особливе місце займає функціональний підхід, за яким основними функціями шкільного підручника є: інформативна, трансформаційна, систематизуючи, дослідницька, практична та самоосвітня функція. Акцентовано увагу, що шкільні підручники з математики допомагають створити цілісну систему навчання учнів математики з єдиним однозначним тлумаченням понять, уніфікованою термінологією та забезпечують не лише кінцевий результат навчання, а й виконання виховних, розвивальних функцій – формування високоосвіченої, всебічно розвиненої творчої особистості, національно свідомого громадянина України.

Item Type: Article
Additional Information: Генсіцька-Антонюк Н. Погляди українських педагогів на розробку дидактичних засад творення підручників з математики / Н.Генсіцька-Антонюк // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд.: О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Н.Б.Грицай, Т.С.Ціпан та ін. – Рівне, 2021. – Вип. 13, Т. 1. – С. 136-144.
Uncontrolled Keywords: підручники з математики, погляди українських педагогів, дидактичні засади творення підручників.
Subjects: 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
5 Математика. Природничі науки > 51 Математика
Divisions: Факультет математики та інформатики > Кафедра математики з методикою викладання
Depositing User: valiko
Date Deposited: 22 Jul 2021 11:29
Last Modified: 22 Jul 2021 11:31
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/8434

Actions (login required)

View Item View Item