Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

VOCATIONAL GUIDANCE WORK AMONG COLLEGE STUDENTS STUDYING IN IT-SPECIALTIES

Kindrat P. (2021) VOCATIONAL GUIDANCE WORK AMONG COLLEGE STUDENTS STUDYING IN IT-SPECIALTIES. Інноватика у вихованні, 2021 (Вип.13): Т.2. с. 107-115. ISSN 2411-4553

[img]
Перегляд
Текст
Кіндрат П..pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

This article is devoted to the problem of vocational guidance work among students of higher educational establishments of the second level of accreditation in IT-specialties. The analysis of the Ukrainian pedagogical scientific and methodical literature showed that the scientific opinion is mostly focused on the issues of vocational guidance activity of students of secondary schools. In practice the implementation of the existing theoretical achievements in relation to the IT sphere remains at a fairly low level. As a result, non￾pedagogical factors have a predominant influence on the professional choice of students: public opinion, ideas about the profession formed by the media and television, and so on. In accordance with that the priority tasks of vocational guidance was allocated, which should be solved in the process of training specialists in IT specialties. In the context of the research, a survey of students of Ukrainian colleges in IT specialties was conducted. The survey allowed outlining the motivational portrait of an average student in terms of the dynamics of his change in the learning process. The average level of awareness of the choice of profession is revealed. There is a lack of clear vision of the prospects for further personal professional development in the field of information technology and the desire to continue the education in the chosen specialty in higher educational establishments of the III or IV levels of accreditation. It was established that the level of awareness of prospects in the IT sphere is specified not only by the variability of the initial motivations for college entering in the chosen specialty, but also the peculiarities of the IT sphere. The obtained data allowed formulating and substantiating the basic principles of vocational orientation among college students and the tasks that should be performed for its improvement and overall optimization. The mechanisms of vocational guidance work is focused on the education of a qualified IT specialist with a high level of motivation for self-development are substantiated. The need to increase efforts to form a conscious competent choice of specialization within the chosen IT specialty for more effective development of professional skills is specially focused on. Additionally, the influence of the features of academic groups and individual characteristics of students on the factors of application of vocational guidance measures was revealed.
Стаття спрямована на встановлення особливостей організації та проведення профорієнтаційної діяльності серед студентів закладів вищої освіти ІІ рівня акредитації, що навчаються на ІТ-спеціальностях. Проведений аналіз вітчизняної педагогічної наукової та методичної літератури засвідчив, що наукова думка здебільшого зорієнтована на проблематику здійснення професійної орієнтації учнів закладів середньої освіти. Реалізація ж наявного теоретичного доробку по відношенню до ІТ-сфери на практиці залишається на доволі низькому рівні. Як наслідок на професійний вибір учнів мають переважний влив непедагогічні чинники: суспільна думка, уявлення про професію сформовані ЗМІ та телебаченням тощо. Відповідно виділяються пріоритетні завдання професійної орієнтації, які повинні вирішуватись в процесі підготовки спеціалістів ІТ-спеціальностей. У процесі дослідження здійснено анкетування студентів ІТ-спеціальностей коледжів України, яке дозволило окреслити мотиваційний портрет середньостатистичного студента в розрізі динаміки його зміни в процесі навчання. Виявлено середній рівень усвідомленості вибору фаху. Відмічено відсутність чітко-окресленого бачення перспектив подальшого особистого професійного розвитку в галузі інформаційних технологій та бажання продовжувати навчатись за обраною спеціальністю у закладах вищої освіти ІІІ чи IV рівнів акредитації. Встановлено, що рівень усвідомленості перспектив в ІТ-сфері обумовлений як варіативністю вихідних мотивацій вступу в коледж на обрану спеціальність, так і особливостями ІТ-сфери. Отримані дані дозволили сформулювати та обґрунтувати основні засади профорієнтаційної роботи серед студентів коледжів та завдання, які доцільно виконати для її удосконалення і загальної оптимізації. Обґрунтовано механізми профорієнтаційної роботи, зорієнтовані на виховання кваліфікованого спеціаліста ІТ-сфери з високим рівнем мотивації до саморозвитку. Окремо відмічено необхідність нарощення зусиль на формування свідомого компетентного вибору спеціалізації в межах обраної ІТ-спеціальності для ефективнішого розвитку професійних навиків. Додатково розкрито вплив особливостей академічних груп та індивідуальних характеристик студентів на фактори застосування профорієнтаційних заходів.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Kindrat P. Career guidance work among college students studying on it specialties / P.Kindrat // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд.: О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Н.Б.Грицай, Т.С.Ціпан та ін. – Рівне, 2021. – Вип. 13, Т. 2. – С. 107-115.
Ключові слова: vocational guidance, tasks of vocational orientation, IT specialty, college, professional activity of a teacher; професійна орієнтація, завдання профорієнтації, ІТ-спеціальність, коледж, професійна діяльність викладача.
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики
Користувач, що депонує: valiko
Дата внесення: 23 Лип 2021 12:54
Останні зміни: 23 Лип 2021 12:54
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/8459

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу