Ціпан Т.С. (2021) ПАРТНЕРСЬКА ВЗАЄМОДІЯ В ДІАДІ «СІМ’Я – ШКОЛА». Інноватика у вихованні, 2021 (Вип.13): Т.2. с. 176-185. ISSN 2411-4553
|
Текст
Ціпан Т..pdf Завантажити (4MB) | Перегляд |
Анотація
Стаття розкриває проблему організації партнерської взаємодії сім’ї і школи. Зазначено, що сім’я є важливим інститутом становлення, розвитку і виховання дитини, головним носієм соціокультурної практики, збереження традицій, цінностей, трудових навичок, моральних принципів, норм і правил поведінки. Схарактеризовані недоліки батьків у вихованні дітей, що обумовлюється їх недостатніми знаннями про психолого-педагогічні особливості розвитку дітей різних вікових категорій, відсутністю єдиних вимог до виховання дітей і невимогливістю до них; неефективністю традиційних форм і методів виховання і невміння використовувати нові, прогресивні форми, методи і засоби виховання тощо. Встановлено, що успішне вирішення завдань розвитку і виховання дітей у сім’ї можливе за умови партнерської взаємодії. З’ясовано, що партнерська взаємодія у діаді «сім’я – школа» характеризується цілеспрямованістю, експліцитністю, ситуативністю, рефлексивною багатозначністю. Визначено напрями партнерської взаємодії сім’ї і школи: вивчення сімей учнів, їх освітніх та інформаційних потреб і запитів, виховного і культурного потенціалу; створення умов для залучення батьків до діяльності закладу середньої освіти як рівноправних суб'єктів; використання різних форм взаємодії, наповнення їх сучасним змістом; підвищення педагогічної, правової, інформаційної культури суб'єктів освітнього процесу;формування єдиного інформаційного простору, що сприяє партнерській взаємодії педагогів, дітей, батьків. Окреслено етапи (діагностико-аналітичний, організаційний, діяльнісно-практичний) партнерської взаємодії та шляхи її реалізації.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Ціпан Т. Партнерська взаємодія в діаді «сім’я – школа» / Т.Ціпан // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд.: О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Н.Б.Грицай, Т.С.Ціпан та ін. – Рівне, 2021. – Вип. 13, Т. 2. – С. 176-185. |
Ключові слова: | сім’я, школа, партнерська взаємодія, етапи, принципи, функції партнерської взаємодії. |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання |
Користувач, що депонує: | valiko |
Дата внесення: | 26 Лип 2021 07:15 |
Останні зміни: | 26 Лип 2021 07:15 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/8462 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |