Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ЦІННІСНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЛЮДИНИ В ОСМИСЛЕННІ І ВИРІШЕННІ СУЧАСНИХ СОЦІАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ

Пелех Ю.В. та Матвійчук А. та Білоус Т.М. (2021) ЦІННІСНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЛЮДИНИ В ОСМИСЛЕННІ І ВИРІШЕННІ СУЧАСНИХ СОЦІАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ. Нова педагогічна думка, 2021 (№ 2): (106). с. 77-83. ISSN 2520-6427

[img]
Перегляд
Текст
Ю.Пелех, А.Матвійчук, Т.Білоус.pdf

Завантажити (1MB) | Перегляд

Анотація

У статті запропоновано конструкт ціннісного інтелекту, що має теоретичну й практичну перспективу як засіб осмислення й вирішення сучасних соціальних проблем. Обґрунтовуючи означений конструкт, за основу взято позицію щодо залежності життєдіяльності особистості не лише від рівня засвоєння цінностей, а й від сформованості аксіологічної культури. Доведено, що однією з важливих передумов життєвого успіху, досягнень у суспільному житті традиційно вважається інтелект людини як сукупність психічних пізнавальних процесів, що забезпечують людині можливість розуміти та змінювати світ. Відповідно ціннісний інтелект людини детермінується як один із результатів освітньої діяльності, здатність ідентифікувати, розуміти й толерантно сприймати різні ціннісні світи (особистісні, групові, соціальні), а його формування потрактовано як набуття й засвоєння навичок знаходити такі оптимальні ціннісні патерни взаємин з іншими людьми або соціальними утвореннями у процесі міжособистісної взаємодії, що створюватимуть ситуацію безпеки і спокою у відповідних взаєминах.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Пелех Ю. Ціннісний інтелект людини в осмисленні і вирішенні сучасних соціальних проблем / Ю.Пелех, А.Матвійчук, Т.Білоус // Нова педагогічна думка. - 2021. - №2 (106). - С. 77-83.
Ключові слова: інтелект, соціальний інтелект, емоційний інтелект, ціннісний інтелект, соціальні конфлікти, аксіологія
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 12 Окремі проблеми та категорії філософії
1 Філософія. Психологія > 17 Філософія моралі. Етика. Практична філософія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 26 Серп 2021 13:43
Останні зміни: 26 Серп 2021 13:43
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/8588

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу