Бричок С.Б. (2018) ІДЕЇ ВИВЧЕННЯ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ТА ОТОЧУЮЧОГО ЇЇ СЕРЕДОВИЩА В СПАДЩИНІ СТЕПАНА МОЛОЖАВОГО (20–30-РР. ХХ СТ.). Інноватика у вихованні, 2018 (Вип.7): Т.1. с. 60-74. ISSN 2411-4553
|
Текст
Бричок С.Б..pdf Завантажити (7MB) | Перегляд |
Анотація
У статті крізь призму завдань нової української школи актуалізовано ідеї вивчення дитини дошкільного віку і оточуючого їїсередовища в спадщині відомого педолога Степана Степановича Моложавого (1879–1937). З’ясовано, що педолог як представник соціогенетичного напряму вважав вивчення особистості дитини дошкільника та оточуючого її середовища одним із надважливих завдань педології; стверджував, що соціальний і психічний розвиток здійснюється в процесі «пристосування» дитини до різноманітних умов середовища. Схарактеризовано класифікацію методів вивчення дитини С.Моложавого, яка включала метод фізико-хімічної й фізіологічної науки, лабораторного експерименту, статистичний, типологічний і генетичний методи, метод спостереження та ін. Розглянуто розроблену С.Моложавим оригінальну методику обстеження дитини, яка за допомогою обліку і фіксації умов життя й поведінки давала змогу здійснити розгорнутий психолого-педагогічний діагноз і прогноз. Проаналізовано «Програму вивчення поведінки дитини або дитячого колективу», а також схеми вивчення середовища й важковиховуваної дитини.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Бричок С.Б. Ідеї вивчення дитини дошкільного віку і оточуючого її середовища у спадщині С.Моложаваго (20-30 рр. ХХ ст.) / С.Б.Бричок // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд. О.Б.Петренко ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан, Н.М.Гринькова та ін. – Рівне, 2018. - Вип. 7, Т. 1. - С. 60-74. |
Ключові слова: | педологія, дитина, оточуюче середовище, С.Моложавий, вивчення дитини, методи педологічних обстежень. |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 372 Зміст та форма діяльності в дошкільному вихованні та початковому навчанні. Предмети усіх рівнів навчання та типів шкіл (методика) |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | Редактор |
Дата внесення: | 30 Вер 2020 18:23 |
Останні зміни: | 30 Вер 2020 18:25 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/865 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |