Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ІДЕЇ ВИВЧЕННЯ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ТА ОТОЧУЮЧОГО ЇЇ СЕРЕДОВИЩА В СПАДЩИНІ СТЕПАНА МОЛОЖАВОГО (20–30-РР. ХХ СТ.)

Бричок С.Б. (2018) ІДЕЇ ВИВЧЕННЯ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ТА ОТОЧУЮЧОГО ЇЇ СЕРЕДОВИЩА В СПАДЩИНІ СТЕПАНА МОЛОЖАВОГО (20–30-РР. ХХ СТ.). Інноватика у вихованні, 2018 (Вип.7): Т.1. с. 60-74. ISSN 2411-4553

[img]
Перегляд
Текст
Бричок С.Б..pdf

Завантажити (7MB) | Перегляд

Анотація

У статті крізь призму завдань нової української школи актуалізовано ідеї вивчення дитини дошкільного віку і оточуючого їїсередовища в спадщині відомого педолога Степана Степановича Моложавого (1879–1937). З’ясовано, що педолог як представник соціогенетичного напряму вважав вивчення особистості дитини дошкільника та оточуючого її середовища одним із надважливих завдань педології; стверджував, що соціальний і психічний розвиток здійснюється в процесі «пристосування» дитини до різноманітних умов середовища. Схарактеризовано класифікацію методів вивчення дитини С.Моложавого, яка включала метод фізико-хімічної й фізіологічної науки, лабораторного експерименту, статистичний, типологічний і генетичний методи, метод спостереження та ін. Розглянуто розроблену С.Моложавим оригінальну методику обстеження дитини, яка за допомогою обліку і фіксації умов життя й поведінки давала змогу здійснити розгорнутий психолого-педагогічний діагноз і прогноз. Проаналізовано «Програму вивчення поведінки дитини або дитячого колективу», а також схеми вивчення середовища й важковиховуваної дитини.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Бричок С.Б. Ідеї вивчення дитини дошкільного віку і оточуючого її середовища у спадщині С.Моложаваго (20-30 рр. ХХ ст.) / С.Б.Бричок // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд. О.Б.Петренко ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан, Н.М.Гринькова та ін. – Рівне, 2018. - Вип. 7, Т. 1. - С. 60-74.
Ключові слова: педологія, дитина, оточуюче середовище, С.Моложавий, вивчення дитини, методи педологічних обстежень.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 372 Зміст та форма діяльності в дошкільному вихованні та початковому навчанні. Предмети усіх рівнів навчання та типів шкіл (методика)
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 30 Вер 2020 18:23
Останні зміни: 30 Вер 2020 18:25
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/865

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу