Боровець О.В. та Яковишина Т.В. (2021) УМОВИ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2021 (№76): Т.1. с. 79-83. ISSN 1992-5786
|
Текст
Боровець О.В., Яковишина Т.В..pdf Завантажити (260kB) | Перегляд |
Анотація
Актуальність дослідження викликана тим, що в педагогічній площині креативність розглядається як творча здібність, яка є потужним фактором розвитку особистості, визначає її готовність до нестандартного мислення й поведінки. На переконання авторів, саме творча обдарованість може стати могутнім стимулом економічного розвитку й засобом національного престижу. Ця обставина й актуалізувала перед практичною освітою завдання виховання креативної особистості, здатної до творчої діяльності в різних сферах життя. У публікації здійснена спроба смислового розрізнення творчості та креативності. Дослідження базується на розкритті сутності понять «творчість» та «креативність». За результатами наукового пошуку авторки дійшли висновку: об’єднує ці поняття думка про те, що творчий процес ґрунтується на натхненні автора, його здібностях, традиціях, якими володіє людина, тоді як креативності притаманним є прагматичний елемент, який проявляється в розумінні того, навіщо потрібно щось створювати, для кого потрібно щось створювати, як потрібно щось створювати і, власне, що саме потрібно створювати. Виокремлено та охарактеризовано низку якостей творчої особистості здобувачів ЗВО, на які слід опиратися викладачам в організації креативного освітнього процесу, зокрема увага дослідниць акцентована на вагомій рисі творчої особистості – здатності пристосовуватися до будь-яких, навіть найскладніших умов. Авторки дійшли висновку, що в теперішній час креативність значною мірою слугує своєрідним механізмом адаптації особистості майбутнього фахівця до швидкоплинних соціальних умов. Дослідницями з’ясовано, що формування креативності у студентів пов’язано з проходженням ними низки етапів, кожен з яких є необхідним для того, щоб розвиток особистості відбувався гармонійно. Так, кожен із зазначених етапів включає низку послідовних дій, які дозволяють пройти етапи з мінімальною кількістю труднощів та перепон. Зроблено висновок про те, що основна мета формування креативності у здобувачів вищої освіти – «розбудити» в собі творця та максимально розвинути закладений творчий потенціал.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Боровець О.В. Умови формування креативності у здобувачів вищої освіти / О.В.Боровець, Т.В.Яковишина // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - Запоріжжя, 2021.- № 76, Т. 1. - С. 79-83. |
Ключові слова: | креативна взаємодія, креативний розвиток, творчість, творча особистість, творчий потенціал. |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | valiko |
Дата внесення: | 14 Вер 2021 16:49 |
Останні зміни: | 14 Вер 2021 16:49 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/9087 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |