Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

SOME THOUGHTS ON KEY LISTENING STRATEGIES IN EFL CLASSROOM

Fridrikh А. та Bihunova S. та Bihunov D. (2023) SOME THOUGHTS ON KEY LISTENING STRATEGIES IN EFL CLASSROOM. Актуальні питання гуманітарних наук, 2023 (Т. 5): Вип. 60. с. 158-164. ISSN 2308-4855, 2308-4863

[img]
Перегляд
Текст
Фрідріх А., Бігунова С., Бігунов Д..pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

Teaching listening strategies is about developing listening comprehension skills in the language classroom. The paper introduces listening comprehension from the perspective of pedagogical research, reviews the notion of listening comprehension, listening comprehension strategies, and indicated difficulties in listening. The literature review assumes that it is necessary to improve students’ listening skills as this will reduce their difficulties in listening and can help them develop effective listening strategies, and finally improve their listening comprehension abilities. The paper reveals the main problems that arise during listening, potential reasons why it becomes difficult, and suggests possible ways to reduce students’ fears of listening.
The authors believe that one way to improve listening skills is to teach students listening trategies, among which cognitive strategies, metacognitive strategies, and socio-affective strategies are the most important. To test this point of view an experiment was conducted on university students. This experiment is described in the article. Excerpts from the students’ responses both at the beginning of the experiment and after its completion are also provided. It is worth noting that at the beginning of the experiment, students said that although they had previously been familiarized with listening strategies in theory, they used them non-systematically, not considering them important and useful. During the experiment, their points of view changed, which was demonstrated by the received feedback. The experiment confirmed that the students’ listening skills improved, and the students became more confident both in their own learning and in their teaching practice. Thus, the authors conclude that students should be taught listening strategies, as it develops both their own listening skills and helps future teachers to teach students these strategies.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Fridrikh A. Some thoughts on key listening strategies in efl classroom / A/ Fridrikh, S. Bihunova, D/ Bihunov // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка / [ред.-упоряд. М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Дрогобич, 2023. – Вип. 60. - Том 5. - С. 158-164.
Ключові слова: listening, listening comprehension skills, cognitive listening strategies, metacognitive listening strategies, socio-affective listening strategies, аудіювання, навички розуміння на слух; когнітивні стратегії аудіювання, мета когнітивні стратегії аудіювання, соціально-афективні стратегії аудіювання
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти
8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра практики англійської мови
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 14 Черв 2023 09:43
Останні зміни: 19 Жов 2023 08:59
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/11324

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу