Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ФОРМУВАННЯ ВИРАЗНОГО МОВЛЕННЯ В ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ДИЗАРТРІЄЮ В ПРОЦЕСІ ІГОР-ДРАМАТИЗАЦІЙ

Шостак О.О. (2023) ФОРМУВАННЯ ВИРАЗНОГО МОВЛЕННЯ В ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ДИЗАРТРІЄЮ В ПРОЦЕСІ ІГОР-ДРАМАТИЗАЦІЙ. Актуальні питання гуманітарних наук, 2023 (Вип.61): Т.3. с. 208-311.

[img]
Перегляд
Текст
Шостак О._Формування виразного мовлення в дошкільників із дизартрією в процесі ігор-драматизацій.pdf

Завантажити (568kB) | Перегляд

Анотація

У статті окреслено специфіку формування виразності мовлення в дітей дошкільного віку з дизартрією під час проведення ігор-драматизацій. Дизартрія – порушення звуковимови і просодичної сторони мовлення, обумовлене органічною недостатністю іннервації м′язів мовленнєвого апарату. Логопедичною наукою представлено комплекс технологій, які сприяють компенсації окремих процесів цілісної мовленнєвої системи, основні принципи реабілітації осіб із дизартрією, етапи психолого-педагогічної роботи, а також розвитку мовлення дітей із дизартрією. Варта уваги і проблема формування виразного мовлення в дошкільників із дизартрією. Зокрема, до важливих засобів, що сприяють розвитку мовленнєвої виразності, науковці зараховують ігри-драматизації. Цей різновид театралізованої діяльності удосконалює уміння дітей регулювати силу голосу, тембр і темп мовлення, інтонацію, а також розвиває лаконічність, мелодійність, експресивність і образність мовлення.
The study outlines special characteristics of speech expressiveness development for pre-school children with dysarthia while games-dramatization. Dyarthia is presented as a disorder of the speech and its prosodic aspect caused by an organic failure of muscles innervation in a speech apparatus. Speech therapy science presents the complex of technologies that contribute to the compensation of some processes of integral speech system, main principles of rehabilitation of people with dysarthria, stages of psychological and pedagogical work, as well as speech development for children with dysarthria. The author stresses on the issue of speech expressiveness development for pre-school children with dysarthia. In particular, games-dramatization are revealed as the important means to develop speech expressiveness. This type of theatre activity improves children′s skills to regulate voice′s power, timbre and pace of speech, intonation, and also develops conciseness, melodiousness, expressiveness and imagery of speech.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Шостак О. Формування виразного мовлення в дошкільників із дизартрією в процесі ігор-драматизацій / О. Шостак // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузів. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. – Дрогобич, 2023. – Вип. 61. Том 3. – С. 308-311.
Ключові слова: дизартрія, виразність мовлення, діти дошкільного віку, логопедична робота, ігри-драматизації; dysarthria, speech expressiveness, pre-school children, speech therapy work, games-dramatization
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І.
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 16 Лист 2023 07:49
Останні зміни: 16 Лист 2023 07:49
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/11960

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу