Руденко Н.М. (2020) ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ АКТИВНОСТІ У ДІТЕЙ З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ. Директор школи, ліцею, гімназії, 2020 (2, Кн.): Т.ІІ (25). с. 207-214. ISSN 2309-7744
|
Текст
Руденко Н.М.Мовл.активн.дітей з РАС.pdf Завантажити (1MB) | Перегляд |
Анотація
У статті обгрунтовано актуальність проблеми розвитку мовленнєвої активності у дітей з розладами аутистичного спектру (РАС). Відмічається, що такі діти страждають від власної нездатності налагодити соціальну взаємодію, підтримувати контакт з незнайомою людиною, труднощі сприймання інформації і розуміння ситуації спілкування. Розкрито суть поняття «мовленнєва активність». Проаналізовано сучасні дослідження з проблеми. Представлено результати власного експериментального дослідження. Було встановлено, що мовленнєва активність у дітей з РАС сформована на низькому рівні. Для дошкільників характерно мовленнєвийнегативізм, нестійкий інтерес до ситуації обстеження, вибіркове виконання завдань, відсутність інтересу до завдань, наявність ехолалій, фраз-штампів, автономного мовлення, відсутність власного ініціативного мовлення, відсутність потреби відповідати на поставлені запитання, звертатися із запитаннями, виправляти допущені помилки. У статті представлено корекційно-розвиткову програму, завданнями якої є розвиток мовленнєвої активності у дітей з РАС. На заняттях приділяється увага формуванню фонематичного слуху,загальної і тонкої моторики, кінестезійних відчуттів, міміки, пантоміміки, просторових організацій рухів, мовленнєвої моторики для формування артикуляційної бази звуків, фізіологічного дихання; розвитку навичок правильного вживання звуків у різних формах і видах мовлення, у всіх ситуаціях спілкування. Показано, що серія логоршпмічних занять сприяє успішній адаптації, реабілітації, становленню особистості, її інтеграції в соціум. За результатами корекційно-розвиткової роботи у дітей з РАС підвищився рівень мовленнєвої активності.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Руденко Н.М. Особливості формування мовленнєвої активності у дітей з розладами аутистичного спектру / Н.М.Руденко // Директор школи, ліцею, гімназії : Всеукр. наук.-практ. журн. - Київ, 2020. - №2, кн.2, т.ІІ (25). - С. 207-214. |
Ключові слова: | расстройства аутистического спектра, речевое развитие, речевая активность, коррекционно-развивающая программа, логоритмика |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. Сільське господарство > 61 Медичні науки > 616 Патологія. Клінічна медицина > 616.8 Неврологія. Невропатологія. Нервова система 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І. |
Користувач, що депонує: | Редактор |
Дата внесення: | 23 Жов 2020 11:02 |
Останні зміни: | 23 Жов 2020 11:02 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/1203 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |