Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ШКІЛЬНОГО КУРСУ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У ФОРМУВАННІ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Романишина Н.В. (2023) ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ШКІЛЬНОГО КУРСУ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У ФОРМУВАННІ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ. Природнича освіта та наука, 2023 (Вип.2). с. 18-24. ISSN 2786-9113 (Online) ISSN 2786-9105 (Print)

[img]
Перегляд
Текст
Романишина Н.В..pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд

Анотація

У статті висвітлене питання компетентнісної спрямованості шкільного навчання української літератури, обґрунтовано потребу коригування навчально-виховного процесу відповідно до завдань у Державному стандарті базової середньої освіти та чинних програмах щодо формування здатності та спроможності учнів застосовувати математичні інструменти у різних сферах життя, сприйняття і налаштованості щодо важливості та значущості математики. Запропонували визначення математичної компетентності як ключової, із урахуванням особливостей навчального предмета: сфокусованість на літературному «змістовому ядрі», поєднання української літератури та математики через інтеграцію предметних галузей, інтериорізація змісту літературної і математичної діяльності. Проаналізували зміст курсу в аспекті визначення програмових художніх творів Тараса Шевченка, Леоніда Глібова, Степана Васильченка, Василя Симоненка, Ліни Костенко та інших із елементами математичного змісту; із «математично» зумовленими неординарними формами, текстовими компонентами; які постають як еталон краси і гармонії, осмислені крізь призму золотої (срібної) пропорції. Запропонували методику використання структурно-функціональної моделі формування математичної компетентності у навчанні української літератури. Окреслили навчальні ситуації компетентнісно зорієнтованого уроку: «Загадка як різновид малих жанрів фольклору. Математичні загадки» для 5 класу. Уточнили, що компетентнісний випускник базової школи здатний простежувати напрями взаємозв’язку математики і літератури, віднаходити приклади математичного змісту у літературних текстах, їх розв’язувати, пояснювати художню роль у змісті творів, закономірності поетичної гармонії; мисленнєво активний; мотивований застосовувати математичні знання для професійної, соціальної, творчої самореалізації.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Романишина Н.В. Педагогічний потенціал шкільного курсу української літератури у формуванні математичної компетентності / Н.В. Романишина // Природнича освіта та наука. - 2023. - Вип. 2. - С. 18-24.
Ключові слова: Українська література, математична компетентність, структурно-функціональна модель, інтеграція, інтериорізація
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 371 Організація системи освіти та виховання. Шкільна організація
8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 82 Художня література. Літературознавство
Підрозділи: Факультет української філології > Кафедра української літератури
Користувач, що депонує: О. В. Іванчук
Дата внесення: 11 Січ 2024 10:16
Останні зміни: 11 Січ 2024 10:16
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/12279

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу