Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

РИТОРИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ВЧИТЕЛЯ-СЛОВЕСНИКА

Антончук О. (2023) РИТОРИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ВЧИТЕЛЯ-СЛОВЕСНИКА. Acta Paedagogiсa Volynienses, 2023: Вип. 1. с. 44-49. ISSN 2786-4707

[img]
Перегляд
Текст
Антончук О._Риторизація освітнього простору....pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд

Анотація

Стаття присвячена дослідженню теоретичних і практичних засад риторичної діяльності вчителя-словесника, зокрема розгляду історичного розвитку дидактичного красномовства, обґрунтуванню доцільності уведення педагогічної риторики в систему фахової підготовки майбутніх вчителів-словесників.
Навчальна дисципліна «Педагогічна риторика» має на меті поглиблення мовленнєво-риторичної компетентності мaйбутнього вчителя тa формувaння його готовності до мовленнєво-риторичної діяльності. Основними завданнями вивчення дисципліни є оволодіння мовленнєво-риторичними вміннями вчителя з метою риторизації навчально-виховного процесу в школі; усвідомлення специфіки мовленнєво-риторичної діяльності, особливостей комунікативно-мовленнєвих ситуацій, характерних для професійної сфери вчителя-мовника; розвиток мовленнєво-риторичної особистості, яка вміє застосовувати отримані знання та сформовані вміння в нових умовах прояву тієї чи іншої комунікативної ситуації, здатної шукати і знаходити власне рішення різноманітних професійних завдань; пізнання здобувачами вищої освіти суті мовленнєво-риторичного ідеалу вчителя-словесника як компонента культури і зразка педагогічного спілкування.
Метою нашої статті є проаналізувати проблематику риторичної діяльності вчителя-словесника у контексті фахової підготовки вчителя-словесника відповідно до освітньої програми «Середня освіта (Українська мова та література)», спеціальності 014 «Середня освіта (Українська мова та література)».
Для вирішення поставлених завдань у процесі роботи використовувалися такі методи дослідження: теоретичні: аналіз і синтез під час опрацювання лінгвістичної, психологічної, педагогічної та методичної літератури з досліджуваної проблеми; емпіричні: проведення й аналіз занять із вказаної дисципліни.
Риторизація освітнього простору передбачає формування риторичної майстерності майбутнього вчителя-словесника, вивчення закономірностей розвитку мистецтва красномовства в сучасному педагогічному процесі.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Антончук О. Риторизація освітнього простору вчителя- словесника / О.Антончук // Асta Paedagogica Volynienses. - 2023. - Вип.1. - С. 44–49.
Ключові слова: риторизація, педагогічна риторика, історія дидактичного красномовства
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови
Підрозділи: Факультет української філології > Кафедра стилістики та культури української мови
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 14 Лют 2024 09:59
Останні зміни: 14 Лют 2024 09:59
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/12595

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу