Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ВПРОВАДЖЕННЯ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ В ПІДГОТОВКУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Штемпель Н.О. ВПРОВАДЖЕННЯ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ В ПІДГОТОВКУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ. [Магістерська робота]

[img]
Перегляд
Текст
Штемпель Н. .pdf

Завантажити (1MB) | Перегляд

Анотація

Сучасні зміни в політичній та суспільній сфері України об’єктивно вимагають нових підходів до розвитку та соціалізації підлітків та молоді. У країнах ЄС неформальна освіта є інструментом залучення підлітків та молоді до суспільно корисної діяльності. Серед методів організації неформальної освіти науковці виділяють такі: наставництво, коучинг, навчання в робочих групах, навчання через дію, розповідь, shadowing, secondment, apprenticeship, електронні методи навчання. Визначено соціально-педагогічний потенціал неформальної освіти, спроектований нами в її функції: розвивальна; професійна адаптація; освітня; громадянська; дозвіллєва; психологічна.
Проаналізувавши поточний стан та перспективи розвитку неформальної освіти в Україні, було визначено наступні переваги: формування активної громадянської позиції молоді; підвищення професійних і соціальних навичок, самовдосконалення; підвищення мотивації до навчання; сприяння демократизації; здатність гнучко та швидко реагувати на потреби ринку праці та послуг; можливість самостійного вибору часу, місця та тривалості навчання; прискорення процесу євроінтеграції та обмін досвідом.
Розглянуто особливості запровадження неформальної освіти за кордоном. З’ясовано, що країни з розвиненою системою неформальної освіти мають розвинену законодавчу базу та державні механізми її забезпечення. Країни, де неформальна освіта ще перебуває на ранніх стадіях розвитку, характеризуються зацікавленістю науковців у визначенні природи, змісту та потенціалу неформальної освіти, а також зацікавленістю практиків у визнанні досвіду неформальної освіти інноваційним.
Розвиток інформаційних технологій став важливим фактором розвитку всіх систем освіти, особливо неформальної. Поява та розвиток електронного навчання як однієї з форм неформальної освіти додає певні особливості до його визначення. Виявилося, що якість і зміст неформальної освіти тісно пов’язані з розвитком масових відкритих онлайн-курсів.
З метою ознайомлення більшої кількості здобувачів освіти з поняттями та процедурами організації неформальної освіти пропонується спеціалізована дисципліна «Технології змішаної та неформальної освіти», метою якої є, зокрема, підготовка фахівців, здатних розуміти тенденції розвитку розвитку освіти. які знають структуру та цілі систем освіти та вміють успішно використовувати елементи неформальної освіти.

Тип елементу: Магістерська робота
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Штемпель Н.О. Впровадження неформальної освіти в підготовку майбутніх фахівців цифрових технологій : кваліфікаційна робота на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 015.39 Професійна освіта (Цифрові технології) / Н.О. Штемпель; наук. кер. І.С. Войтович; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2023. - 86 с.
Ключові слова: Неформальна освіта, функції неформальної освіти, переваги неформальної освіти, інформаційні технології, кваліфікаційна робота, магістерська робота
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних > 004.9 Прикладні інформаційні (комп’ютерні) технології
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики
Користувач, що депонує: О. В. Іванчук
Дата внесення: 17 Квіт 2024 08:16
Останні зміни: 17 Квіт 2024 08:16
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13097

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу