Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

МОДЕЛЬ СПОРТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Галатюк М.Ю. (2022) МОДЕЛЬ СПОРТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ. Людинознавчі студії, 2022: Вип.15(47). с. 9-15.

[img] Текст
МОДЕЛЬ СПОРТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ.pdf

Завантажити (339kB)

Анотація

У статті запропоновано структурно-логічну модель спортивної культури майбутніх фахівців фізичного виховання. Модель спортивної культури є результатом теоретичного аналізу цілеспрямованої спортивно-орієнтованої підготовки студентів у закладах вищої освіти. Завдання статті – проаналізувати основні компоненти спортивної культури і зв’язки між ними. Для вирішення відзначеного завдання застосовано системний підхід як метод наукового дослідження. Модель спортивної культури майбутніх фахівців фізичного виховання складається з п’яти окремих компонентів. Усі компоненти моделі спортивної культури взаємопов’язані між собою. Компоненти моделі спортивної культури – це не лише окремі частини цілого. Кожен компонент спортивної культури має своє змістове наповнення, свою функцію, ознаки та “морфологію”. Автором детально описаний зміст кожного компонента спортивної культури майбутніх фахівців фізичного виховання. Аналіз моделі спортивної культури розпочато з мотиваційно-смислового компонента. Цей компонент відображає мотивацію і ціннісно-смислову орієнтацію студентів. Від рівня розвитку мотиваційно-смислового компонента залежить саморегуляція і успішність навчальнотренувальної, а також змагальної діяльності майбутніх фахівців. Один із компонентів моделі спортивної культури – акумуляційно-рефлексивний (результативний). Цей компонент ми вважаємо основним. Його розвиток можливий за умови участі майбутніх фахівців у спортивних змаганнях. Результативний компонент асоціюється з досвідом (успішним або неуспішним), який набуває студент у процесі підготовки до змагань та участі в них. Процес набуття досвіду передбачає постійне нагромадження (акумуляцію) знань, умінь, навичок і удосконалення спортивної майстерності.
The article proposes a structural-logical model of sports culture of future specialists of physical education. The model of sports culture is the result of a theoretical analysis level of sportsoriented preparation of students in higher education institutions. The task of the article is to analyze the main components of sports culture and the links between them. For the decision of the marked task applied the system approach as a method of scientific research. The model of sports culture of future specialists of physical education consists of five separate components. All components of the sports culture model are interconnected. The components of the sports culture model are not just separate parts of the whole. Each component of sports culture has its own content, its function, features and "morphology". The author in detail described the content of each component of sports culture of future specialists of physical education. Analysis of the model of sports culture started with a motivational and semantic component. This component reflects motivation and value-semantic orientation of students. From the level of development of the motivational and semantic component depends self-regulation and success educational-training and competitive activities of future professionals. The last component in the structure of sports culture – it’s the performance component. This component we consider the main. Its development is possible provided participation of future specialists in sports competitions. The productive component is associated with experience (successful or unsuccessful), which is acquired by the student in the process of preparation for competitions and participation in them. The process of gaining experience involves constant accumulation knowledge, skills, abilities and improvement of sportsmanship.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Галатюк М. Модель спортивної культури майбутніх фахівців фізичного виховання / М. Галатюк // Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». - 2022. - Вип. 15(47). - С. 9-15.
Ключові слова: спортивна культура, виховання, модель, компонент, студент, діяльність; sports culture, education, model, component, student, activity
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 79 Видовищні мистецтва. Розваги. Ігри. Спорт > 796 Спорт. Ігри. Фізичні вправи
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 04 Черв 2024 13:31
Останні зміни: 04 Черв 2024 13:31
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13556

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу