Соловей І. та Кваснецька (Сяська) Н.В. (2024) THE BRIEF HISTORY OF THE CONCEPT OF LEARNER’S AUTONOMY. Актуальні проблеми сучасної іноземної філології, 2024. 163-164..
Текст
Соловей І., Кваснецька Н.В..pdf Завантажити (2MB) |
Анотація
Autonomy, generally, is not seen as a method or a behavior to be taught. On the contrary, it is understood as innate part of a human nature (Hořínek, 2007, 8) which is usually exercised over different areas of our life not only in the process of language learning. By nature, we are all autonomous from our birth since we in a great degree, however, not always consciously, control what e learn during different developmental learning stages. Frequently, even young children display their autonomy clearly when they choose to learn particular undesirable behavior, for e.g. saying inappropriate words. As it can be seen, the notion of autonomy is not a recent model of fashion, but it has always been present in a subject’s life.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Соловей І. The Brief History of the Concept of Learner’s Autonomy / І. Соловей; наук. кер. Н.В. Кваснецька // Актуальні проблеми сучасної іноземної філології : матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. здобувачів вищ. освіти та молодих вчених, м. Рівне, 20 трав. 2024 р. - Рівне : РДГУ, 2024. - С. 163-164. |
Тематика (за УДК): | 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови |
Підрозділи: | Філологічний факультет > Кафедра методики викладання іноземних мов |
Користувач, що депонує: | Unnamed user with username Marchuk |
Дата внесення: | 19 Вер 2024 09:38 |
Останні зміни: | 19 Вер 2024 09:38 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14486 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |