Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПОГЛЯД НА ПРОБЛЕМУ ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ = A VIEW OF THE PROBLEM OF FORMING TOLERANCE OF YOUTH STUDENTS

Сойчук Р.Л. та Лісова С.В. (2023) ПОГЛЯД НА ПРОБЛЕМУ ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ = A VIEW OF THE PROBLEM OF FORMING TOLERANCE OF YOUTH STUDENTS. Інноваційна педагогіка, 2023 (Т. 2): Вип. 57. с. 204-208. ISSN 2663-6085, 2663-6093

[img] Текст
Iнновацiйна_педагогiка___Сойчук_Р.Л.,_Лiсова_С.В..pdf

Завантажити (164kB)

Анотація

У статті розглянуто сутність феномену толерантності студентської молоді, його функціональне значення для формування особистості та становлення майбутніх учителів за умов сьогодення. Наголошено на дуальності прищеплення толерантності особистості у процесі підготовки майбутніх учителів з огляду на статус, з одного боку, як професійної якості особистості студента, що підлягає формуванню під час навчання, а з іншого – як принципу освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти. Толерантність знаходить відображення у ключових компетентностях, вирізняється низкою важливих характеристик і постає однією з найбільш значущих якостей особистості студента як майбутнього вчителя. За видами впливу психологічних чинників на особистість розмежовують зовнішній і внутрішній типи толерантності. З’ясовано, що специфіка розвитку в особистості надає толерантності природного, морального й етичного вимірів. Толерантність студентської молоді як вагома професійна якість набуває вияву в розумінні, сприйнятті та визнанні всіх учасників освітньо-виховного процесу такими як вони є, з їхніми поглядами, цінностями, поведінкою, способами мислення, соціальним досвідом. Констатовано, що толерантний учитель – це той, хто може взаємодіяти, знаходити компроміси, відстоювати свої інтереси, оперуючи фактами й аргументами, а не вдаючись до примусу чи насилля, який має стати прикладом толерантності й для учнів, і для колег. Підґрунтям формування толерантності майбутнього вчителя виступає спектр принципів, зокрема рівності та гуманізму, яким він послуговується в ході побудови освітньо-виховного процесу. Виокремлено два підходи до розвитку толерантності студентської молоді як майбутніх учителів, а саме: створення сприятливих умов для розквіту демократичного суспільства та протидія інтолерантності. Схарактеризовано види толерантності студентської молоді як морального поняття, заснованого на загальнолюдських цінностях і нормах моралі й такого, що виконує певні функції.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Сойчук Р.Л. Погляд на проблему формування толерантності студентської молоді = A view of the problem of forming tolerance of youth students / Р.Л.Сойчук, С.В.Лісова // Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 57. - Т. 2. - С. 204-208.
Ключові слова: толерантність, студентська молодь, освітньо-виховний процес, майбутній учитель, заклад вищої освіти
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 17 Філософія моралі. Етика. Практична філософія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Фізико-технологічний факультет > Кафедра теорії та методик професійної освіти
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 30 Вер 2024 10:51
Останні зміни: 30 Вер 2024 10:51
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14515

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу