Сойчук Р.Л. and Лісова С.В. (2023) ПОГЛЯД НА ПРОБЛЕМУ ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ = A VIEW OF THE PROBLEM OF FORMING TOLERANCE OF YOUTH STUDENTS. Інноваційна педагогіка, 2023 (Т. 2): Вип. 57. pp. 204-208. ISSN 2663-6085, 2663-6093
|
Text
Iнновацiйна_педагогiка___Сойчук_Р.Л.,_Лiсова_С.В..pdf Download (164kB) | Preview |
Abstract
У статті розглянуто сутність феномену толерантності студентської молоді, його функціональне значення для формування особистості та становлення майбутніх учителів за умов сьогодення. Наголошено на дуальності прищеплення толерантності особистості у процесі підготовки майбутніх учителів з огляду на статус, з одного боку, як професійної якості особистості студента, що підлягає формуванню під час навчання, а з іншого – як принципу освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти. Толерантність знаходить відображення у ключових компетентностях, вирізняється низкою важливих характеристик і постає однією з найбільш значущих якостей особистості студента як майбутнього вчителя. За видами впливу психологічних чинників на особистість розмежовують зовнішній і внутрішній типи толерантності. З’ясовано, що специфіка розвитку в особистості надає толерантності природного, морального й етичного вимірів. Толерантність студентської молоді як вагома професійна якість набуває вияву в розумінні, сприйнятті та визнанні всіх учасників освітньо-виховного процесу такими як вони є, з їхніми поглядами, цінностями, поведінкою, способами мислення, соціальним досвідом. Констатовано, що толерантний учитель – це той, хто може взаємодіяти, знаходити компроміси, відстоювати свої інтереси, оперуючи фактами й аргументами, а не вдаючись до примусу чи насилля, який має стати прикладом толерантності й для учнів, і для колег. Підґрунтям формування толерантності майбутнього вчителя виступає спектр принципів, зокрема рівності та гуманізму, яким він послуговується в ході побудови освітньо-виховного процесу. Виокремлено два підходи до розвитку толерантності студентської молоді як майбутніх учителів, а саме: створення сприятливих умов для розквіту демократичного суспільства та протидія інтолерантності. Схарактеризовано види толерантності студентської молоді як морального поняття, заснованого на загальнолюдських цінностях і нормах моралі й такого, що виконує певні функції.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Сойчук Р.Л. Погляд на проблему формування толерантності студентської молоді = A view of the problem of forming tolerance of youth students / Р.Л.Сойчук, С.В.Лісова // Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 57. - Т. 2. - С. 204-208. |
Uncontrolled Keywords: | толерантність, студентська молодь, освітньо-виховний процес, майбутній учитель, заклад вищої освіти |
Subjects: | 1 Філософія. Психологія > 17 Філософія моралі. Етика. Практична філософія 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Divisions: | Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра технологічної, професійної освіти та цивільної безпеки |
Depositing User: | Ірина Гаврилюк |
Date Deposited: | 30 Sep 2024 10:51 |
Last Modified: | 30 Dec 2024 23:47 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14515 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |