Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

SPECIFICS OF NATIONAL SELF-ASSERTION UPBRINGING OF STUDENTS IN EXTRACURRICULAR ACTIVITY AGAINST A BACKGROUND OF THE RUSSIAN ARMED AGGRESSION

Soichuk R. та Petrenko O.B. та Budz I. та Pustovit H. та Pavelkiv R. (2022) SPECIFICS OF NATIONAL SELF-ASSERTION UPBRINGING OF STUDENTS IN EXTRACURRICULAR ACTIVITY AGAINST A BACKGROUND OF THE RUSSIAN ARMED AGGRESSION. The New Educational Review, 2022: V. 68(2). с. 19-31.

[img] Текст
Soichuk_Specifics of National Self-Assertion Upbringing.pdf

Завантажити (309kB)

Анотація

The article contains the empirical testing results of the effectiveness of the developed methodology of national self-assertion upbringing of students in extracurricular activity against a background of the Russian armed aggression. Senior teens and high school students participated in the experiment at various stages. We have received positive dynamics in national self-assertion upbringing in an extracurricular activity of students. The introduced results prove the pedagogical expediency and effectiveness of the proposed methodology. On the other hand, developed and implemented methodology as a set of content, methods, and forms that contribute to students’ national self-assertion upbringing is effective in the pedagogical conditions.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Specifics of National Self-Assertion Upbringing of Students in Extracurricular Activity Against a Background of the Russian Armed Aggression / R.Soichuk, O.Petrenko, I.Budz, H.Pustovit, R.Pavelkiv // The New Educational Review. - 2022. - V. 68 (2). - P. 19-31.
Ключові слова: national self-assertion, students, national identity, extracurricular activity, methodology of national self-assertion upbringing
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 23 Жов 2024 10:02
Останні зміни: 01 Лист 2024 09:43
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14666

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу