Soichuk R. та Petrenko O.B. та Budz I. та Pustovit H. та Pavelkiv R. (2022) SPECIFICS OF NATIONAL SELF-ASSERTION UPBRINGING OF STUDENTS IN EXTRACURRICULAR ACTIVITY AGAINST A BACKGROUND OF THE RUSSIAN ARMED AGGRESSION. The New Educational Review, 2022: V. 68(2). с. 19-31.
Текст
Soichuk_Specifics of National Self-Assertion Upbringing.pdf Завантажити (309kB) |
Анотація
The article contains the empirical testing results of the effectiveness of the developed methodology of national self-assertion upbringing of students in extracurricular activity against a background of the Russian armed aggression. Senior teens and high school students participated in the experiment at various stages. We have received positive dynamics in national self-assertion upbringing in an extracurricular activity of students. The introduced results prove the pedagogical expediency and effectiveness of the proposed methodology. On the other hand, developed and implemented methodology as a set of content, methods, and forms that contribute to students’ national self-assertion upbringing is effective in the pedagogical conditions.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Specifics of National Self-Assertion Upbringing of Students in Extracurricular Activity Against a Background of the Russian Armed Aggression / R.Soichuk, O.Petrenko, I.Budz, H.Pustovit, R.Pavelkiv // The New Educational Review. - 2022. - V. 68 (2). - P. 19-31. |
Ключові слова: | national self-assertion, students, national identity, extracurricular activity, methodology of national self-assertion upbringing |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 23 Жов 2024 10:02 |
Останні зміни: | 01 Лист 2024 09:43 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14666 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |