Грицай Н.Б. та Сойчук Р.Л. (2022) ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПРИРОДНИЧИХ ЕКСКУРСІЙ ТА ЇХ ЗНАЧЕННЯ У ФОРМУВАННІ ГАРМОНІЙНО РОЗВИНУТОЇ ОСОБИСТОСТІ ШКОЛЯРА = THE EDUCATIONAL POTENTIAL OF NATURE EXCURSIONS AND THEIR IMPORTANCE IN THE FORMATION OF A PUPIL AS A HARMONIOUSLY DEVELOPED PERSONALITY. Інноваційна педагогіка, 2022 (Т. 1): Вип. 54. с. 157-160. ISSN 2663-6085, 2663-6093
Текст
Грицай_Н.Б.,_Сойчук_Р.Л._Iнновацiйна_педагогiка_№_54.pdf Завантажити (166kB) |
Анотація
Стаття присвячена екскурсії як формі організації навчання у закладах загальної середньої освіти, яка актуальна для всіх ланок шкільної освіти. Встановлено, що, незважаючи на важливе дидактичне значення екскурсій, їхній виховний вплив на учнів є надзвичайно цінним. Особливо це стосується природничих екскурсій, які проводять для безпосереднього спілкування школярів із природою. Проте вчителі-предметники недостатньо звертають увагу саме на виховний вплив екскурсій на особистість школяра. У статті проаналізовано наукові праці українських та зарубіжних учених, в яких розкрито виховне значення екскурсій в освітньому процесі. Про значний виховний потенціал екскурсій стверджували Жан-Жак Руссо, Софія Русова, Василь Сухомлинський та багато інших видатних педагогів. На сучасному етапі виникає потреба в ґрунтовному дослідженні ефективності екскурсії у природу як засобу виховання школярів. Зокрема, під час екскурсій у природу є всі можливості для реалізації екологічного виховання учнів. Споглядання краси природи і милування нею сприяє естетичному вихованню школярів, розвитку в них естетичних смаків. Під час екскурсій, спрямованих на вивчення природи рідного краю, відбувається патріотичне виховання учнів, зокрема виховання патріотичних почуттів, любові до рідного краю, своєї землі, Батьківщини. Виконання певної роботи у природі сприяє трудовому вихованню школярів. Формування турботливого, ціннісного ставлення до природи є підвалинами морального виховання здобувачів освіти. Екскурсії на свіжому повітрі створюють можливості для рухової активності школярів, що сприяє їхньому фізичному вихованню. Отже, роль екскурсій у вихованні є неоціненною. Саме під час екскурсій у процесі спілкування в неформальній обстановці природного середовища є всі можливості для формування різнобічно розвиненої, гармонійної особистості учня закладів загальної середньої освіти.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Грицай Н.Б. Виховний потенціал природничих екскурсій та їх значення у формуванні гармонійно розвинутої особистості школяра = The educational potential of nature excursions their importance in the formation a pupil as harmoniously developed personality / Н.Б.Грицай, Р.Л.Сойчук // Інноваційна педагогіка. - 2022. - Вип. 54. - Т. 1. - С. 157-160. |
Ключові слова: | виховання, виховний потенціал, різнобічне виховання, екскурсії у природу, гармонійно розвинута особистість |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 371 Організація системи освіти та виховання. Шкільна організація |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук з методиками навчання |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 23 Жов 2024 10:20 |
Останні зміни: | 23 Жов 2024 10:20 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14667 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |