Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СОЛІДАРНОСТІ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІЗ ПОЗИЦІЇ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ

Сойчук Р.Л. та Грицай Н.Б. та Лісова С.В. (2023) ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СОЛІДАРНОСТІ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІЗ ПОЗИЦІЇ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ. Педагогічні науки: теорія та практика, 2023 (№1(45)). с. 144-151. ISSN 2786-5622

[img] Текст
Сойчук Р.Л., Грицай Н.Б., Лісова С.В._2023.pdf

Завантажити (335kB)

Анотація

У статті актуалізовано проблему формування національної солідарності в майбутніх учителів, що сприяє творенню консолідованої української нації як осердя повноцінного українського громадянського суспільства, зокрема в умовах відстоювання української державності. Розглянуто формування національної солідарності в майбутніх педагогів на гуманістичних засадах, що уможливлює формування ціннісного ставлення до іншого у полікультурному українському суспільстві та розуміння й усвідомлення потреби становлення української нації, уміння вибудовувати під час різних видів діяльності в закладі вищої освіти міжособистісну та міжнаціональну взаємодію, зорієнтовану на досягнення національної консолідації. Досліджено, що формування національної солідарності майбутніх учителів відбувається не лише під час освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти, а й під дією різних чинників виховного впливу та в різних соціальних контекстах. Доведено, що підґрунтям процесу формування національної солідарності у студентської молоді слугує система загальнолюдських і національних цінностей. Розкрито сутність понять «загальнолюдські цінності» та «національні цінності», визначено базову систему національних цінностей як національно-консолідаційного та регулювального чинників процесу ствердження української нації в умовах відстоювання української державності. Схарактеризовано особливості застосування системного підходу у формуванні національної солідарності майбутніх учителів як науково організованого постійного багаторівневого освітньо-виховного процесу розвитку й саморозвитку та зорієнтованого на формування складників національної солідарності майбутніх учителів, що охоплює проєктування всіх елементів національно спрямованого освітньо-виховного процесу з відповідними властивостями й системоутворюваними характеристиками.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Сойчук Р.Л. Формування національної солідарності в майбутніх учителів із позиції системного підходу / Р.Л.Сойчук, Н.Б.Грицай, С.В.Лісова // Педагогічні науки: теорія та практика. - 2023. - №1 (45). - С. 144-151.
Ключові слова: національна солідарність, виховання, формування національної солідарності, національні цінності, майбутні вчителі, студентська молодь, заклад вищої освіти, освітньо-виховний процес, системний підхід, українська нація, Українська держава
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 17 Філософія моралі. Етика. Практична філософія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук з методиками навчання
Фізико-технологічний факультет > Кафедра теорії та методик професійної освіти
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 23 Жов 2024 10:42
Останні зміни: 23 Жов 2024 11:20
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14668

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу