Сойчук Р.Л. та Грицай Н.Б. та Лісова С.В. (2023) ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СОЛІДАРНОСТІ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІЗ ПОЗИЦІЇ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ. Педагогічні науки: теорія та практика, 2023 (№1(45)). с. 144-151. ISSN 2786-5622
Текст
Сойчук Р.Л., Грицай Н.Б., Лісова С.В._2023.pdf Завантажити (335kB) |
Анотація
У статті актуалізовано проблему формування національної солідарності в майбутніх учителів, що сприяє творенню консолідованої української нації як осердя повноцінного українського громадянського суспільства, зокрема в умовах відстоювання української державності. Розглянуто формування національної солідарності в майбутніх педагогів на гуманістичних засадах, що уможливлює формування ціннісного ставлення до іншого у полікультурному українському суспільстві та розуміння й усвідомлення потреби становлення української нації, уміння вибудовувати під час різних видів діяльності в закладі вищої освіти міжособистісну та міжнаціональну взаємодію, зорієнтовану на досягнення національної консолідації. Досліджено, що формування національної солідарності майбутніх учителів відбувається не лише під час освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти, а й під дією різних чинників виховного впливу та в різних соціальних контекстах. Доведено, що підґрунтям процесу формування національної солідарності у студентської молоді слугує система загальнолюдських і національних цінностей. Розкрито сутність понять «загальнолюдські цінності» та «національні цінності», визначено базову систему національних цінностей як національно-консолідаційного та регулювального чинників процесу ствердження української нації в умовах відстоювання української державності. Схарактеризовано особливості застосування системного підходу у формуванні національної солідарності майбутніх учителів як науково організованого постійного багаторівневого освітньо-виховного процесу розвитку й саморозвитку та зорієнтованого на формування складників національної солідарності майбутніх учителів, що охоплює проєктування всіх елементів національно спрямованого освітньо-виховного процесу з відповідними властивостями й системоутворюваними характеристиками.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Сойчук Р.Л. Формування національної солідарності в майбутніх учителів із позиції системного підходу / Р.Л.Сойчук, Н.Б.Грицай, С.В.Лісова // Педагогічні науки: теорія та практика. - 2023. - №1 (45). - С. 144-151. |
Ключові слова: | національна солідарність, виховання, формування національної солідарності, національні цінності, майбутні вчителі, студентська молодь, заклад вищої освіти, освітньо-виховний процес, системний підхід, українська нація, Українська держава |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 17 Філософія моралі. Етика. Практична філософія 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук з методиками навчання Фізико-технологічний факультет > Кафедра теорії та методик професійної освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 23 Жов 2024 10:42 |
Останні зміни: | 23 Жов 2024 11:20 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14668 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |