ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СОЛІДАРНОСТІ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІЗ ПОЗИЦІЇ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ

Сойчук Р.Л. and Грицай Н.Б. and Лісова С.В. (2023) ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СОЛІДАРНОСТІ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІЗ ПОЗИЦІЇ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ. Педагогічні науки: теорія та практика, 2023 (№1(45)). pp. 144-151. ISSN 2786-5622

[img]
Preview
Text
Сойчук Р.Л., Грицай Н.Б., Лісова С.В._2023.pdf

Download (335kB) | Preview

Abstract

У статті актуалізовано проблему формування національної солідарності в майбутніх учителів, що сприяє творенню консолідованої української нації як осердя повноцінного українського громадянського суспільства, зокрема в умовах відстоювання української державності. Розглянуто формування національної солідарності в майбутніх педагогів на гуманістичних засадах, що уможливлює формування ціннісного ставлення до іншого у полікультурному українському суспільстві та розуміння й усвідомлення потреби становлення української нації, уміння вибудовувати під час різних видів діяльності в закладі вищої освіти міжособистісну та міжнаціональну взаємодію, зорієнтовану на досягнення національної консолідації. Досліджено, що формування національної солідарності майбутніх учителів відбувається не лише під час освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти, а й під дією різних чинників виховного впливу та в різних соціальних контекстах. Доведено, що підґрунтям процесу формування національної солідарності у студентської молоді слугує система загальнолюдських і національних цінностей. Розкрито сутність понять «загальнолюдські цінності» та «національні цінності», визначено базову систему національних цінностей як національно-консолідаційного та регулювального чинників процесу ствердження української нації в умовах відстоювання української державності. Схарактеризовано особливості застосування системного підходу у формуванні національної солідарності майбутніх учителів як науково організованого постійного багаторівневого освітньо-виховного процесу розвитку й саморозвитку та зорієнтованого на формування складників національної солідарності майбутніх учителів, що охоплює проєктування всіх елементів національно спрямованого освітньо-виховного процесу з відповідними властивостями й системоутворюваними характеристиками.

Item Type: Article
Additional Information: Сойчук Р.Л. Формування національної солідарності в майбутніх учителів із позиції системного підходу / Р.Л.Сойчук, Н.Б.Грицай, С.В.Лісова // Педагогічні науки: теорія та практика. - 2023. - №1 (45). - С. 144-151.
Uncontrolled Keywords: національна солідарність, виховання, формування національної солідарності, національні цінності, майбутні вчителі, студентська молодь, заклад вищої освіти, освітньо-виховний процес, системний підхід, українська нація, Українська держава
Subjects: 1 Філософія. Психологія > 17 Філософія моралі. Етика. Практична філософія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Divisions: Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук
Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра технологічної, професійної освіти та цивільної безпеки
Depositing User: Ірина Гаврилюк
Date Deposited: 23 Oct 2024 10:42
Last Modified: 30 Dec 2024 23:44
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14668

Actions (login required)

View Item View Item