Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

УПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ: ДИДАКТИЧНА СКЛАДОВА

Пустовіт Г.П. та Сивохоп Я. (2020) УПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ: ДИДАКТИЧНА СКЛАДОВА. Нова педагогічна думка, 2020 (№4): 104. с. 37-41. ISSN 2520-6427

[img] Текст
Пустовіт, Сивохоп, 2020, Нова пед.думка.pdf

Завантажити (212kB)

Анотація

У статті схарактеризовано сутнісні ознаки дидактичної складової упровадження STEM-освіти в сучасних закладах загальної середньої освіти, зокрема на уроках географії. Метою її запровадження є гармонійний розвиток особистості завдяки формуванню провідних життєво важливих компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних позицій і життєвих цінностей. Виокремлено й частково розкрито нормативну основу та значення цього підходу у розвитку освітнього простору держави як провідної складової державної політики з підвищення рівня конкурентоспроможності національної системи освіти. Схарактеризовано теоретико-прикладний аспект провідних наукових підходів функціонування STEM-освіти: мультидисциплінарного, плюридисциплінарного, інтердисциплінарного, трансдисциплінарного. У межах останнього підходу актуальними залишаються традиційні дидактичні наукові підходи до побудови навчального змісту за умови їх орієнтації, в першу чергу, на активну самостійну і творчу діяльність, що є провідною у процесах навчання та формування в учнів умінь і навичок самоосвіти, котрі є ключовими в переліку провідних життєвих і кар’єрних «Навичок ХХІ століття». Такими традиційними дидактичними підходами до конструювання навчального змісту і самостійної діяльності учнів є: міжпредметний, інтеграційний, диференціації та індивідуалізації. Розкрито й схарактеризовано сутнісні ознаки специфічних якостей, які мають засвоїти учні у процесі здобуття STEM-освіти: формування потреби в навчанні, формування мотивації до навчання, формування і розвиток інтересу. Публікацію другої частини статті буде здійснено у наступному номері журналу.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Пустовіт Г. Упровадження STEM-освіти на уроках географії: дидактична складова / Г.Пустовіт, Я.Сивохоп // Нова педагогічна думка. - 2020. - №4 (104). - С. 37-41.
Ключові слова: STEM-освіта, дидактична складова, заклади загальної середньої освіти, компетентності, наукові підходи, учні
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
9 Географія. Біографії. Історія > 91 Географія. Географічні дослідження Землі та окремих країн.
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 30 Жов 2024 11:32
Останні зміни: 30 Жов 2024 11:32
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14745

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу