Яковишина Т.В. (2024) ВПЛИВ ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЇ НА ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ СОЛІДАРНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. Перспективи та інновації науки, 2024 (№9(43)). с. 477-486.
Текст
Яковишина Т.В._фахова.pdf Завантажити (1MB) |
Анотація
У публікації ми опираємося на те, що формування українського суспільства, яке б відповідало всім європейським стандартам, безпосередньо залежить від функціонування існуючої системи освіти. Тому в контексті реформування всіх сфер життя суспільства необхідною є модернізація національної системи освіти. Однак, важливо зазначити, що такі зміни не можуть бути відокремлені від загальноцивілізаційних тенденцій розвитку суспільства в цілому. Слід зазначити, що глобальні зміни, які відбуваються в сучасному світі, вимагають від українського суспільства відповідного рівня конкурентоспроможності. На думку багатьох науковців, ця мета може бути досягнута, якщо освіта стане визначальною та пріоритетною сферою не лише на рівні усвідомлення громадянами, а й на рівні реалізації. У цьому процесі визначальною особою є вчитель, який повинен відповідати низці вимог, щоб ефективно виховувати здобувачів у дусі громадянської відповідальності, солідарності та соціальної активності.
Ми вважаємо громадянську солідарність важливим компонентом освітнього процесу, особливо в контексті виховання громадянської свідомості та активного громадянського ставлення. У багатьох документах про освіту, що регулюють виховання та освіту дітей та молоді, наголошується на необхідності розвитку громадянської солідарності як однієї з ключових компетенцій для сучасної людини.
Інтернет-комунікація в процесі формування громадянської солідарності виступає майданчиком для особистої комунікації, місцем формування різнопланових співтовариств. Інтернет для значної кількості майбутніх учителів виявляється тим простором, де вони розшукують і знаходять відкриті спільноти, що сприяє їхньому доступові до тих форм самореалізації, комунікування й розвитку, які відсутні в реальному житті цих особистостей. Через спілкування в мережі відбувається взаємовплив і взаємопроникнення культур комунікантів, тобто процес обопільних змін, впливів, обмінів духовними, художніми, науковими досягненнями.
Отож, інтернет-комунікації мають великий вплив на формування громадянської солідарності, зокрема через можливість швидкого доступу до інформації, мобілізацію і об’єднання людей. Однак їх вплив не є однозначно позитивним, оскільки існують ризики фрагментації інформаційного простору, поширення дезінформації і агресії. Щоб максимально використати позитивні аспекти інтернет-комунікацій і зменшити їх негативний вплив, важливо розвивати медіаграмотність, заохочувати критичне мислення та сприяти конструктивному діалогу в онлайн-просторі.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Яковишина Т.В. Вплив інтернет-комунікації на формування громадської солідарності майбутніх учителів початкових класів / Т.В.Яковишина // Перспективи та інновації науки. - 2024. - № 9(43). - С. 477-486. |
Ключові слова: | громадянська ідентичність, громадянська свідомість, громадянська солідарність, інтернет-комунікація, майбутні учителі початкових класів, солідарність |
Тематика (за УДК): | 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 07 Лист 2024 08:34 |
Останні зміни: | 07 Лист 2024 08:34 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14854 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |