Лісова С.В. та Сойчук Р.Л. (2022) До проблеми формування креативності у процесі розвитку творчої особистості майбутнього вчителя. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2022 (№84). с. 43-47. ISSN 1992-5786
Текст
!_Сойчук Р._Пед.форм.творч.особ._2022.84..pdf Завантажити (268kB) |
Анотація
У статті розглянуто у світлі сучасних викликів актуальність проблеми підготовки вчителя нового типу, здатного творчо мислити, обирати нестандартні рішення, ефективно й продуктивно працювати в мінливих умовах та провадити освітню діяльність у сучасному інформаційно-освітньому середовищі. Наголошено, що саме вмотивований педагог, який має свободу творчості й розвивається професійно, здатен сформувати творчу особистість вихованця, допомогти йому виявити свої нахили й здібності та самоактуалізуватися. З’ясовано, що потреба в такій творчій особистості майбутнього вчителя спонукає до пошуку нового змісту й форм організації освітньо-виховного процесу в закладах вищої освіти з формування креативності й розвитку творчої індивідуальності педагога. Розкрито сутність понять «креативність», «педагогічна креативність», «творчість», «творчі якості», зокрема схарактеризовано: креативність як здатність особистості створювати щось нове насамперед із певною метою, що має індивідуальну міру вираження; творчу людину як творчо активну особистість, котра справді не боїться конфліктів із собою та навколишньою дійсністю, здатна до конструктивного трансформування власного досвіду та до ризику, готова демонструвати на загал різновид своїх ідей і шляхи їхнього вирішення. Визначено, що один із вагомих складників стратегії формування досвіду креативної діяльності майбутнього вчителя – створення у ЗВО сприятливого творчого освітньо-виховного середовища, що сприяє максимальному розкриттю особистості здобувача вищої освіти; педагогічно цілеспрямована організована сукупність об’єктивних і суб’єктивних факторів, котра оточує вихованців і зорієнтована на взаємодію вихователів і вихованців, зі створення умов життєдіяльності, духовно-морального самовдосконалення особистості студента й самореалізації та розвитку уяви, фантазії та творчого пошуку. Окреслено завдання, принципи, складники формування досвіду креативної діяльності майбутніх учителів в освітньо-виховному процесі ЗВО. Визначено особливості проєктування щодо формування досвіду креативної діяльності в процесі навчання у ЗВО.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Лісова С.В. До проблеми формування креативності у процесі розвитку творчої особистості майбутнього вчителя / Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2022. - №84. - С. 43-47. |
Ключові слова: | особистість студента, майбутній учитель, креативність, педагогічна креативність, сприятливе творче освітньо-виховне середовище, творчість, креативні якості, освітньо-виховний процес, ЗВО |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 11 Лист 2024 07:47 |
Останні зміни: | 11 Лист 2024 07:47 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14879 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |