Сойчук Р.Л. (2024) АКТУАЛІЗАЦІЯ ПРОБЛЕМИ ПРОФІЛАКТИКИ ІНФОРМАЦІЙНОГО НАСИЛЬСТВА В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Інноваційна педагогіка, 2024: Вип. 73. с. 262-266. ISSN 2663-6085, 2663-6093
Текст
Сойчук Р.Л._Ін.пед.2024.73.pdf Завантажити (212kB) |
Анотація
У статті актуалізовано проблему профілактики інформаційного насильства в освітньому середовищі педагогічних закладів вищої освіти та визначено сутність цього феномену. Диференційовано насильство за його видами відповідно до характеристик того, хто вчиняє насильницькі дії (посягання на власне життя і здоров’я; міжособистісне насилля; колективне насильство). Вказано чинники, які зумовлюють насильство, як-то: фізичні; сексуальні; психологічні; такі, які полягають в завдання збитків чи у незабезпеченні піклування. Подано спектр різновидів інформаційного насильства, у якому: отримання інформації без згоди її власника; передання інформації без згоди отримувача; втручання третіх осіб у вільний обмін інформацією. Схарактеризовано види вияву, тривалості й регулярності інформаційного насильства й прикметні його особливості щодо студентської молоді в умовах сьогодення (дезінформація, кібербулінг, кібермобінг, тролінг, кібергрумінг, спам і фішинг, негативні коментарі й образи в мережі, зловживання особистими даними, політичний або ідеологічний тиск, незаконне копіювання та плагіат). Увиразнено потребу побудови безпечного освітнього середовища закладів вищої освіти в умовах інформаційних впливів задля формування гармонійної особистості майбутнього фахівця. Зазначено, що безпека освітнього середовища здебільшого пов’язана з організаційними складниками функціювання освітніх закладів (режими роботи, фізична та психологічна безпека здобувачів освіти), створенням безпечних і нешкідливих умов освітнього процесу (безпека життєдіяльності, охорона праці) та застосуванням здоров’язбережувальних технологій (превенція розвитку шкідливих звичок чи хвороб). Наголошено, що безпечне освітнє середовище закладів вищої освіти є педагогічно й цілеспрямовано організованою сукупністю об’єктивних і суб’єктивних факторів, які дотичні до здобувачів вищої освіти та зорієнтовані на взаємодію педагогів і здобувачів зі створення умов життєдіяльності, духовно-морального самовдосконалення особистості, її самореалізації, а також набуття майбутніми фахівцями особистісних цінностей.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Сойчук Р.Л. Актуалізація проблеми профілактики інформаційного насильства в освітньому середовищі педагогічних закладів вищої освіти / Р.Л.Сойчук // Інноваційна педагогіка. - 2024. - Вип. 73. - С. 262-266. |
Ключові слова: | інформаційне насильство, профілактика, освітнє середовище, педагогічний заклад вищої освіти, здобувачі вищої освіти, майбутні вчителі, дезінформація, кібербулінг, кібермобінг, тролінг, кібергрумінг, спам і фішинг, негативні коментарі й образи в мережі, зловживання особистими даними, політичний тиск, плагіат |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 11 Лист 2024 08:21 |
Останні зміни: | 11 Лист 2024 08:21 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14881 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |