Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕРАПІЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Баліка Л.М. та Філоненко Р.С. (2024) ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕРАПІЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. Інноватика у вихованні, 2024: Вип. 20. с. 36-44. ISSN 2411-4553

[img]
Перегляд
Текст
Баліка Л., Філоненко Р..pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд

Анотація

У статті наголошується на важливості вдосконалення професійної підготовки майбутнього вчителя початкових класів, який зможе якісно впроваджувати нові технології, методи, форми, засоби у своїй професійній діяльності. Аналізується педагогічна бібліотерапія як складова професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів.
У психолого-педагогічній науці педагогічна бібліотерапія розглядається як галузь знань, що сприяє створенню психологічно комфортного освітнього середовища, в якому в учнів молодшого шкільного віку формується оптимістичне ставлення до світу. Уточнено сутність поняття «педагогічна бібліотерапія» та наголошено, що вона виконує не лише роль психологічної підтримки та реабілітації, а й педагогічної.
Зосереджено увагу на тому, що педагогічна бібліотерапія – новітня терапевтична технологія в освітньому процесі, яка сприяє гармонізації емоційної, духовної та інтелектуальної сфери особистості учня. В умовах війни особливо актуальною є проблема впровадження засобів педагогічної бібліотерапії у професійну діяльність учителя, отже має зайняти важливе місце в професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів. Зазначено, що засоби педагогічної бібліотерапії доцільно використовувати для оптимізації освітнього процесу, позаяк вони допомагають розвивати активність, комунікабельність, креативність учнів, задовольняти їхні пізнавальні потреби та формувати навички самовизначення і самоорганізації. Виділено основні засоби педагогічної бібліопедагогіки, які доцільно використовувати в педагогічній діяльності учителя початкових класів, зокрема: формально-змістові, жанрово-змістові та освітньо-інтеграційні естетотерапевтичні технології впливу на особистість.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Баліка Л. Педагогічна бібліотерапія у професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів / Л.Баліка Л., Р.Філоненко / Інноватика у вихованні. - 2024. - Вип. 20. - С. 36-44.
Ключові слова: бібліотерапія, педагогічна бібліотерапія, засоби педагогічної бібліотерапії, професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Психолого-природничий факультет > Кафедра педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 12 Груд 2024 11:59
Останні зміни: 12 Груд 2024 11:59
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15262

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу