Ціпан Т.С. (2024) ФОРМИ І МЕТОДИ ПОЛІКУЛЬТУРНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ БУДИНКІВ СІМЕЙНОГО ТИПУ. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2024 (№3). с. 228-235.
Текст
Ціпан,+228-235.pdf Завантажити (538kB) |
Анотація
Стаття присвячена проблемі полікультурного виховання дітей будинків сімейного типу. З’ясовано, що 1) сім’я є першим і найважливішим інститутом соціалізаціїдитини, яка формує у неї певні моделі соціальної поведінки, зокрема й в полікультурному суспільстві; 2) полікультурне виховання дітей будинків сімейного типу спрямоване на адаптацію дітей до різних цінностей у ситуації функціонування різноманіття культур;взаємодію з людьми різних вірувань і традицій; зорієнтованість на діалог культур; 3) полікультурність – це соціальна реальність, вплив якої на розвиток суспільства та ефективність індивідуальної життєдіяльності особистості щоразу підвищується у зв’язку зглобальними інтеграційними процесами і відкритістю суспільства.
Вирізнено форми і методи полікультурного виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: читання та складання казок, легенд; читання та обговорення оповідань, віршів; вивчення прислів’їв та приказок; слухання музики, виконання пісень і народних танців; розповіді та бесіди про побут, звичаї, працю, свята, національне вбрання, іграшки тощо представників культур, які проживають в найближчому соціальному оточенні; дітей підліткового віку: образотворча діяльність, відтворення народних художніх промислів; вивчення іноземних мов; дослідження національно-культурних особливостей різних людей; відзначення державних та народних (релігійних) свят та гулянь; збір матеріалів про культуру: одяг, предмети побуту, сімейні фотографії, вироби народних промислів тощо; дітей старшого шкільного віку: «живе» спілкування з представниками різних культур, листування з іноземним другом; участь у фольклорних іграх народів Європи; приготування національних страв знаціональної кухні різних країн; перегляд та обговорення фільмів про життя людей різних націй і народностей; участь у відкритих діалогах. Наведено приклади форм полікультурного виховання для кожної зазначеної вікової категорії дітей, які виховуються в будинках сімейного типу.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Ціпан Т. Форми і методи полікультурного виховання дітей будинків сімейного типу / Т.Ціпан // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - 2024. - №3. - С. 228-235. |
Ключові слова: | полікультурне виховання, діти будинків сімейного типу, форми і методи полікультурного виховання, полікультурність, толерантність і терпимість |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 37.0 Основні види та принципи освіти 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методик початкової освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 13 Груд 2024 10:19 |
Останні зміни: | 13 Груд 2024 10:19 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15287 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |