Костолович Т.В. (2022) ФОРМУВАННЯ АКЦЕНТУАЦІЙНИХ УМІНЬ В УЧНІВ ТРЕТЬОГО КЛАСУ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ГРАМАТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ. Інноваційна педагогіка, 2022 (Т. 1): Вип. 44. с. 78-83. ISSN 2663-6085, 2663-6093
|
Текст
Костолович Т.В. Формування акцентуаційних умінь в учнів третього класу у процесі вивчення граматичного матеріалу(1).pdf Завантажити (732kB) | Перегляд |
Анотація
Статтю присвячено проблемі вдосконалення акцентуаційної грамотності як важливої складової навчання учнів початкової школи, а саме: засвоєння норм наголошення української літературної вимови для вільного оволодіння українською мовою. Від акцентуаційної грамотності залежить не тільки естетична сторона мовлення, але і його семантика, бо відхилення від норм наголошення спричиняє нерозуміння мовлення, викликає порушення процесу усного обміну думками. Розкрито особливості формування акцентуаційних умінь в учнів третього класу на прикладі теми «Ненаголошені голосні [еи], [ие], що перевіряються наголосом». Описано напрямки роботи під час формування акцентуаційних умінь: перший – засвоєння учнями нормативного наголосу у вживаних словах, обов’язкових словах, передбачених освітньою програмою для вимовляння, правопису, розуміння значення; другий – вироблення умінь і навичок швидко й безпомилково визначати в будь-якому слові наголошений склад; третій – навчання школярів сприймати мовлення на слух, розуміти чітку логічну побудову не лише кожної фрази, а й висловлювання в цілому. Зазначено, що уроки з української мови треба будувати так, щоб види вправ з акцентології стали систематичними, впліталися в канву кожного уроку і виконували свою роль у формуванні певного акцентуаційного вміння. Доведено, що розвиток акцентуаційних умінь молодших школярів у процесі вивчення граматичного матеріалу має ґрунтуватися на знаннях про семантичні особливості слів та їх форм; представлення слів та їх форм повинно здійснюватися шляхом розкриття функціональної ролі у мовленні; формування й удосконалення умінь орфоепічного правильного, точного, комунікативно доцільного вживання різних типів наголосів повинно здійснюватися у процесі продукування зв’язних висловлювань в усній формі. Встановлено, що формування акцентуаційних умінь учнів третього класу забезпечує опанування школярами функціонального призначення семантичних одиниць та їх форм, а також формування вмінь свідомо відбирати мовні засоби відповідно до комунікативної ситуації, що є важливим для забезпечення мовленнєвої компетентності учнів початкових класів.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Костолович Т.В. Формування акцентуаційних умінь в учнів третього класу у процесі вивчення граматичного матеріалу / Т.В.Костолович // Інноваційна педагогіка. - 2022. - Вип. 44. -Т.1. - С. 78-83. |
Ключові слова: | акцентуаційні уміння, наголос, акцентуаційна грамотність, акцентуаційна норма |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство > 81 Лінгвістика. Мовознавство. Мови |
Підрозділи: | Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методик початкової освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 26 Груд 2024 08:53 |
Останні зміни: | 26 Груд 2024 08:53 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15637 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |