Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ 3-D ДРУКУ В ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ

Фещук Ю.В. та Симонович Н.В. (2022) ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ 3-D ДРУКУ В ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ. Освіта. Інноватика. Практика, 2022 (Т. 10): № 4. с. 42-47.

[img]
Перегляд
Текст
2022 ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ 3-D ДРУКУ.pdf

Завантажити (466kB) | Перегляд

Анотація

На підставі теоретико-емпіричних досліджень визначено необхідність впровадження технології 3-D друку, яка полягає в пошаровому виготовленні виробів, у процес підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій. У статті запропоновано ввести в зміст навчальної дисципліни «Комп’ютерна графіка» лабораторну роботу з ознайомлення студентів-бакалаврів спеціальності 014.10 «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» із технологією тривимірного друку виробів, які розробляються для навчальних майстерень із обробки конструкційних матеріалів. Наводиться приклад створення комп’ютерної моделі виробу «Кутовий затискач» із наступним друком її на 3D-принтері від українських виробників Epo3d+. Пропонується така послідовність виконання лабораторної роботи: ознайомлення з технологією 3-D друку; підбір практично значущого виробу (пристрою) для навчальних майстерень із обробки конструкційних матеріалів; виконання технічного кресленика виробу засобами системи AutoCAD; створення тривимірної моделі виробу в системі AutoCAD; імпортування електронної моделі виробу із формату *.dwg у формат із розширенням *.stl; налаштування друку (масштаб виробу, швидкість друку, температура сопла та робочого столу, коефіцієнт заповнення, висота шару та ширина екструзії та ін.); друк виробу на принтері Epo3d+. Показано можливості практичного застосування виробів, які створені завдяки технології 3-D друку, під час практичних робіт здобувачів вищої освіти на заняттях із дисциплін «Практикум у навчальних майстернях» та «Художня обробка матеріалів». Запропоновано під час склеювання бічних стінок рамок, корпусів, ящиків створювати та регулювати величину зусилля за допомогою струбцин, а дотримуватись при цьому перпендикулярності – за допомогою кутового затискача. Перспективи подальшої роботи полягають у розробці методичних рекомендацій для викладачів і студентів щодо використання технологій 3-D друку в процесі підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій.
Based on theoretical and empirical studies, the need to introduce 3D printing technology, consisting of layer-by-layer manufacturing of products, into training future teachers of labor education and technology has been determined. The article proposes to introduce into the content of the educational discipline «Computer graphics» a laboratory work on familiarizing undergraduate students of the specialty 014.10 «Secondary education (Labor education and technology)» with the technology of three-dimensional printing of products that are developed for educational workshops on the processing of structural materials. An example of creating a computer model of the «Corner clamp» product with its subsequent printing on a 3D printer from Ukrainian manufacturers Epo3d+ is given. The following sequence of laboratory work is proposed: familiarization with 3D printing technology; selection of a practically significant product (device) for educational workshops on the construction materials processing; performance of the technical drawing of the product in the AutoCAD system; creation of a three-dimensional product model in the AutoCAD system; importation of the electronic model of the product from the *.dwg format to format with *.stl extension; print settings (scale of the product, printing speed, the temperature of the nozzle and work table, filling factor, layer height and extrusion width, etc.); product printing on the Epo3d+ printer. Possibilities of the practical application of products created thanks to 3D printing technology during practical work of higher education students in classes on the disciplines «Practicum in educational workshops» and «Artistic materials processing» are shown. Prospects for further work consist of the development of methodological recommendations for teachers and students regarding the use of 3-D printing technologies in the process of training future teachers of labor education and technology.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Фещук Ю. Впровадження технології 3-D друку в процес підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій / Ю. Фещук, Н. Симонович // Освіта. Інноватика. Практика. - 2022. - Т. 10. - № 4. - С. 42-47.
Ключові слова: комп’ютерна графіка; модель; 3-D принтер; 3-D друк; трудове навчання та технології; computer graphics; model; 3D printer; 3D printing; labor education and technology
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 33 Економіка. Економічна наука > 331 Праця. Працевлаштування. Робота. Економіка праці. Організація праці
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. Сільське господарство > 68 Галузі промисловості та ремесла, що виробляють готову продукцію > 681 Точна механіка та автоматика
Підрозділи: Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра технологічної, професійної освіти та цивільної безпеки
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 07 Січ 2025 09:19
Останні зміни: 07 Січ 2025 09:23
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15907

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу