Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПЕДАГОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ В ОНЛАЙН-ПРОСТОРІ ЯК ПРОБЛЕМА ВИЩОЇ ОСВІТИ

Джеджера К.В. (2024) ПЕДАГОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ В ОНЛАЙН-ПРОСТОРІ ЯК ПРОБЛЕМА ВИЩОЇ ОСВІТИ. Вісник науки та освіти, 2024 (№11): 29. с. 1044-1057. ISSN 2786-6165

[img]
Перегляд
Текст
Джеджера К.В..pdf

Завантажити (325kB) | Перегляд
Офіційний посилання: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-11(29)-104...

Анотація

У статті аналізуються проблеми вищої школи щодо педагогічного спілкування в онлайн-просторі та визначаються орієнтири для їх
розв’язання.
Запропоновано розуміння педагогічного спілкування як такого різновиду професійного спілкування, що відбувається в умовах освітнього середовища з приводу розв’язання освітніх завдань, створення приятливих для цього соціально-психологічних умов, організації педагогічно соцільної системи взаємодії й підтримки оптимальних взаємин педагогів з учнями (студентами), їхніми батьками й іншими учасниками освітнього процесу та реалізується залежно від комунікативних здатностей задіяних у ньому осіб.
Наголошено на тому, що в умовах дистанційної освіти виникає об’єктивна необхідність у реалізації педагогічного спілкування в онлайн-просторі, яке виконує функції традиційного педагогічного спілкування в умовах цифрового середовища з допомогою допоміжних цифрових інструментів. Це уможливлює його технологічні переваги стосовно забезпечення контактів на будь-якій відстані, охоплення ними широкої аудиторії, доступності потрібної інформації та оперування великими її обсягами.
Водночас підкреслюється, що здійснення педагогічного спілкування на відстані супроводжується низкою проблем, до яких належать: недосконалість комунікаційних систем вишів та їх технічного забезпечення; недостатній рівень оволодіння цифровими технологіями окремими викладачами і студентами; невисокий рівень культури дистанційних комунікацій; наявність екологічних небезпек, пов’язаних з роботою з комп’ютером.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Джеджера К.В. Педагогічне спілкування в онлайн-просторі як проблема вищої освіти / К.В.Джеджера // Вісник науки та освіти. - 2024. - №11 (29). - С. 1044-1057. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-11(29)-1044-1057
Ключові слова: педагогічне спілкування, онлайн-простір, вища освіта, дистанційна освіта, дистанційні комунікації, інформаційно-комунікаційне середовище
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 004 Комп'ютерна наука та технологія. Застосування комп'ютера. Оброблення даних
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені Тамари Поніманської
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 13 Січ 2025 10:00
Останні зміни: 13 Січ 2025 10:00
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/16134

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу